måndag 30 juli 2012

Finslipar ...


... manuset - det som här på bloggen kallas "Trappan". Nu är jag på sidan 63 och det går snabbt långsamt framåt. Är noggrann och petig. Har totalgrepp om storyn. Bekvämt. Kan förstås inte komma ihåg hur många redigeringar jag har gjort. Men det spelar mindre roll - nu har det legat på jäsning tillräckligt länge tycker jag.





Det här är den lind som väckte min kärlek till dessa vackra träd när jag var nitton år.
En kärlek som bara vuxit sig starkare med åren.
Som jag nämnt tidigare spelar linden en stor roll i det här manuset.


Allt för nu

2 kommentarer:

  1. Som Du har kämpat. Jag är säker på att det blir bra och Önskar Dig all framgång

    SvaraRadera
  2. Ibben: Ja, tänk det är väl mer än ett år sedan du fick läsa några utkast för första gången.
    Tack för dina tankar - Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!