måndag 25 juli 2011

Pepp som satt långt in ...

... fick jag ikväll av min mamma.
Hon är en "annorlunda" person som inte har dunkat mig i ryggen en endaste gång genom livet. Hon är alldeles för självfixerad i vanliga fall. Nu är hon 84 och ett 1/2 år och plötsligt när vi skulle avsluta telefonsamtalet sa hon: "Jag hoppas att du till sist blir en berömd författarinna - så som du ansträngt dig."

Inte utan att jag blir förvånad! Vad an detta??

Kan hon verkligen gå utanför sig själv? Varför sitter det såååå långt inne??

Jag är inte njugg utan tar emot det jag kan få när det nu för första gången kommer positiva ord ur hennes mun.

Hon är annars en hejare på att uttrycka sig negativt - i alla sammanhang - var ni glada att ni slipper.

Men nu ska jag och övriga vältra oss i det positiva peppet - TACK MAMMA:-)

Allt för nu och Kramar till er


6 kommentarer:

  1. När fan blir gammal... vet du väl? För vissa kostar det på att vara snälla. Själv öser jag beröm runt omkring mig, det känns mycket bättre.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Maria E: Ja precis!
    Jag gör som du (tror jag) - alltså positivt - annars kan det va!
    Kram på´rej

    SvaraRadera
  3. Det var sannerligen på tiden! Mina mamma är precis tvärtom och ändå ler hon när jag säger till min dotter hur vacker och underbar hon är... Vi gör ju samma! ;)

    SKÖNT att din mamma äntligen fick ur sig det! Och jag hoppas också att din strävan ger resultat.

    Själv väntar jag på svar från förlag om min roman...

    SvaraRadera
  4. Joanna: Omväxlande med en tvärtommamma - och att du även är det själv - eloge:-)

    Hoppas hela tiden på resultat:-)

    All lycka till att något förlag slår till och vill ge ut din roman.

    Kul att höra från en "väntarkollega"!

    SvaraRadera
  5. Har haft det likadant,men man får ju vara glad för det lilla, de har inte den förmågan tyvärr att berömma o visa positivitet på annat sätt och det vet du ju med så som sagt då får man vara glad för detta banbrytande ord (mening), ,min mamma sa o visade kärlek till mej oxå sent men bättre sent än aldrig..kram kram

    SvaraRadera
  6. Pixi: Synd att det är flera som har sådana morsor.
    Men som du sa bättre ssent än ...
    Får vara glada över det lilla:-)
    Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!