fredag 30 september 2011

Bygget skrider framåt ...

... och det jag ser fram emot är taklagsfesten. Ännu är jag inte där, men jag har fönster, dörrar och givetvis väggar. Det som fattas förutom viss isolering, är takstolar som ska komma på plats - inte utan viss ansträngning såklart.

I mitt romanbygge har jag kommit fram till 50.280:e ordet. Det är så grymt spännande nu och jag räknar med 66.120 ord innan jag kan ha min egen taklagsfest - om jag sedan lägger på extra isolering så ser jag bara det som en bonus. Men antalet jag nämnde här är mitt minimimål.

Ha en myspysig fredagskväll alla - nu rusar jag vidare till bygget ... vänta ... jag hittade en bokstav bakom cementblandaren. Ohh - det var ett M, precis vad jag behövde, jag tar M:et med mig - SOLONG ...

Allt för nu & Kramar till er


8 kommentarer:

  1. Trevlig fredag till dig med! Lycka till med romanbygget! :P

    SvaraRadera
  2. Åh vad det låter härligt! Ha en riktigt skön skrivarhelg. För mig ser det inte ut som det blir mycket manusjobb i helgen. Det sociala livet vill ha sitt en stund :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Wow! Heja dig! Själv börjar jag på nytt så sitter och målar tidsplaner och gör research :)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hoppas din cementblandare aldrig stannar av och att du alltid ska ha en obegränsad tillgång på tegelstenar. :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Katarina: Tackar så mycket och önskar dig detsamma:-)

    SvaraRadera
  6. Anneli: Ja tänk att få hålla på här bland orden:-)
    Jag har haft två helger där det sociala fått lov att komma först - så ska det vara:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Annelie: Blir glad när du hejar på:-)
    Vad bra att du är flitig och gör upp planer - det är ju det som är grunden i bygget - svårt att komma vidare med väggarna annars.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Nina: Tack - det önskar o hoppas jag oxå:-)
    Detsamma till dig!
    Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!