söndag 27 november 2011

Miffohumor ...


... är sådan humor som jag verkligen gillar.
Jag kanske uppfattas som torr och humorbefriad för det mesta? Det spelar ingen roll eftersom jag faktiskt har humor om än inte alltid så tydlig. Men de personer som känner mig kan avläsa den efter ett tag, en del kan då utbrista: "Men du är ju riktigt rolig!" och sedan tittar de en extra gång på mig och ler.
När jag tittar på filmer som MIFFO så kittlar det i magen, det spritter av lycka därinne.
Det året jag gick på SKRIVARLINJEN blev jag tillsagd ibland att jag måste dölja min humor i mina texter för att bli tagen på allvar:-) Här på bloggen tror jag att jag har lyckats nästan helt!
Jag har märkt att när jag ska skriva om något som är extra svårt (känslomässigt) så bubblar min humor upp. Låter det bakvänt? När jag skriver ser jag allt i bilder och det kan vara lite kinkigt att blunda för det jag tycker ser kul ut.
Om, jag menar när mitt Manus 1 blir publicerat kommer du säkert att tänka på min (dolda) humor.
En annan film som jag skrattar mycket åt är "Hem dyra hem" med Tom Hanks. Scenen där han blir hängade i en matta genom ett hål i golvet och inte kan ropa högt på grund av trycket över bröstet är en klar favorit.
Allt för nu & Kramar till er

1 kommentar:

  1. Humor av olika slag är så härligt, förlösande rent av :)
    Kram!

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!