söndag 5 februari 2012

Trixat med bloggen ...

... i natt. Kanske ser ut som du ser dubbelt här men det är bara ett foto. Det ena gav det andra när jag häromdagen fotade en bild som skulle återge de känslor jag hade i magen då (ja fortfarande!)
Jag blev så förtjust i den bilden att jag gärna vill se den varje dag. Därav trixandet.

Men fotot som ligger till grund för bloggens nya utseende blev inte bara till av sig självt. Faktsiskt så har jag trixat med den också. Så här gjorde jag från början:



Plockade fram barnbarnens glaskulor (mina barn har också haft dem för lääänge sedan) - och en spegel, la alltihop på en stolssits, riktade två lampor mot objektet.
Sedan blev det till att klura ut hur jag skulle hålla mobilen för att inte själv komma med på bilden eller få med taklampan samt tavlorna och samtidigt inte förlora ljuset ... skrattade för mig själv - tänk om någon skulle ha sett så jag höll på ...
Av en sådan här bild meckade jag sedan i datorn så att den blev som den ser ut nu.
Vad tycker du?
Blev bloggutseendet bra?
Färgerna?
Text?
Jag är oerhört tacksam om du vill ge lite feedback så att jag inte trixar till det igen och det sedan inte är något att ha.
Allt för nu

12 kommentarer:

  1. DON´T DO ANYTHING! Bloggen är hur tjusig och fin som helst(både utseende och innehåll)liksom bloggaren själv - KEEP!
    Mintgrönt och brunt... oslagbar kombination.

    SvaraRadera
  2. Nja, jag är inte överförtjust i kombon mint och brunt. Det skär sig lite. Bättre kan du mamma! :) PoK Dotra

    SvaraRadera
  3. Kreativt tänkt!

    Jag tycker att det är väldigt fint, förutom att man inte riktigt kan läsa texten i de ljusare stenkulorna på slutet. Grönt och brunt är mina favoritfärger.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Helt underbar! Mjukt och harmoniskt. Tycker det passar bra som inramning till dig och dina blogginlägg!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Gillas starkt. (Som jag skrev innan idag på facebook, men då var jag inte inloggad så det blev ingen kommentar här)
    Allt är också väldigt klart och tydligt och du lyser som en vacker sol på bilden!

    SvaraRadera
  6. Dotra Mi: Bra att du har tro på mig:)

    I allmänhet gillar jag mycket mera färg än vad du gör därför är det inte så konstigt att vi tycker olika nu oxå.

    Puss & Kram Älskade unge

    SvaraRadera
  7. Anneli: Ja jag försöker att hitta på något eget.

    Jo jag tänkte oxå på texten, men det blev så fint med vitt att jag lät det vara.

    Vilken tillfällighet att det blev dina favoritfärger då:)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Kim: Vad roligt att du gillar det nya:)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Monika: Tack - så rar du är mot mig:)
    Bra att du gillar!

    Kram

    SvaraRadera
  10. en underbart skir och ljuvlig bild & approach tycker jag ..så vackert
    skirt med den vita texten ..glimmerskimmer i glas

    SvaraRadera
  11. alwfewor: Tack:))

    Du har en vacker blogg - jättefin!

    Det var vackra ord du skrev: "Glimmer i glas" = värda att sno och göra något av - kanske till mitt nästa manus. Är det okej?

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!