onsdag 15 februari 2012

Vässa pennor och söka titel ...

... är så roligt. Det är också en speciell känsla att hålla i en nyvässad blyertspenna. Tillbaka till rötterna på något vis. I allafall var det där mitt skivande började - med pennan mellan tummen och pekfingret när det var uppsatsdags i skolan.
Det där med titelsökande kan jag hålla på med hur länge som helst - verkar det som. Det är som att flyga från blomma till blomma och känna nektarns sötma - bara vilja ha mer och mer. Bättre därborta på smörblomman än på liljorna - men syrenerna då, som doftar så gott ....


Här är jag nu i mitt titelsökande - mellan trappan och linden ... kanske finns det nå't bättre ...

Allt för nu

4 kommentarer:

  1. Spot on! Där fick du med tre av mina favoritblommor i ett svep, liljor, smörblommor och syrener.

    Lycka till med titeln. Jag hoppas att du hittar en som känns absolut helt rätt!Det är viktigt och känns oslagbart när man hittat den, åtminstone var det så för mig och min titel är inte förhandlingsbar! :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Helena: Tiptop!

    Tack - konstigt nog har jag haft ett par titlar som jag varit helt säker på, men sedan blir jag osäker efter ett tag.

    Skönt för dig som inte ens vill förhandla:))

    Kram

    SvaraRadera
  3. Att söka en titel är både frustrerande och superspännande. Det tråkigaste är när man hittar en som är perfekt och så finns den redan : )
    Lycka till!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Håller med, leta titel är skitsvårt och jätteroligt.
    Sen om/när man kommer så långt som till publicering kanske förlaget vill ändra igen i allafall :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!