måndag 19 mars 2012

Måndag vid Vårberget ...

... där allt ser helt oansenligt ut vid första anblicken, OM man överhuvudtaget tittar alls.






Den övre bilden visar hur otroligt fint det tråkiga kan se ut NÄR man tittar efter.

Den undre bilden visar hur något kan växa mot alla odds mitt på bergväggen.

Det är samma växt på båda bilderna.




Så här kanske det kan se ut med det vi håller på att skriva. Jag menar det ser kanske inte mycket ut för världen under processens gång. Bara en massa långa och tråkiga ord, sida upp och sida ner ... men sedan för man ihop allt och i slutändan är allt vackert och spirande.
Ni ser väl det lilla gröna och lila i den förövrigt grå och ganska tråkiga växten?
Allt för nu

4 kommentarer:

  1. Så vackert beskrivet om hur både växter och ord tar sig fram och tar sin plats.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Anneli: Ja man blir förundrad över att det fungerar.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. jag blir också fascinerad när jag ser hur saker och ting kan växa upp direkt ur urberget :) snacka om livslust.

    SvaraRadera
  4. Katarina: Ja det är rent av otroligt men lika sant för det:))

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!