torsdag 17 februari 2011

Bra dag idag


Gick upp tidigt idag för att vara jag. Bara det kändes ju toppenbra och har fått en del ärenden utförda. När jag kom hem igen blev det hög tid att sortera tvätten och dra iväg med min dramaten till tvättstugan. Jag kom sju minuter över tre och alla mina tre bokade maskiner var upptagna. Det stod en kvinna framför den största där jag brukar slänga in all vittvätt. Hon såg olycklig ut för hon hade just lagt in sin tvätt i den maskinen. Vi brukar ses då o då eftersom det är två tvätturer som löper parallellt. Hon brukar alltid vara så rar. Jag var på solskenshumör och sa att hon kunde tvätta klart utan att hon behövde trycka fram programet och slita ut tvätten. Mina två andra maskiner var oxå ockuperade men inte av henne. Jag stannade kvar eftersom de skulle vara färdiga inom tio minuter. När de stannat plockade jag ut tvätten o la den i en trådkorg. Stoppade in min tvätt. Efter en stund kom det en stressad kvinna o sa: "Men har du tagit ut min tvätt!" mer förvånat än irriterat. Jag förklarade att det var min tvättid. Hon ojade sig o sa att hon tagit fel maskiner. Det gör inget, ingen fara på taket sa jag. Då tackade hon mig så vänligt att jag gjort mig besvär.
Det var proppfullt i torktumlarna o i torkskåpen. Vi förstod att det var 'obokade folk' som tagit dem. Jag sa att det är bara att tömma och lägga in sin egen - tonen var mjuk och trevlig. Vi gjorde upp hur vi skulle dela på torkapparaterna mm.
Sedan träffades vi igen i torkrummet och hon frågade mig om det inte är jag som har en så snygg korthårig Collie. Det var det ju!
Vi började prata hundar - det var sååååå rooooooligt.
Hon berättade att hon är sekreterare i Vällingby Brukshundklubb och jag berättade att jag varit kassör i Hedemora-Säters Brukshundsklubb. Efter det kunde vi liksom prata samma språk.
Nu är det så att jag oxå är medlem i Vällingby Brukshundklubb - men jag har aldrig varit där.
Vilken tillfällighet va:-)
Vi pratade och pratade - mest jag tror jag - hon vågar väl inte tilltala mig igen - tänkte jag för jag kunde inte hejda mig eftersom jag känner mig svältfödd på sådant slags hundsnack.
Men vilken härlig avslutning på den eftermiddagen - jag är så nöjd.
Har din dag oxå varit bra?
//Kramar om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna - det gläder mig!