fredag 19 april 2013

Kristalläpple - vision vs verklighet

(Bilden från nätet)
 
Kristalläpple - var en vision som kommer att bli verklighet till hösten.
 
 
När jag såg den här bilden som kallas: Akvamarin - Flash - kom jag förstås att tänka på min huvudkaraktärs ögonfärg.
 
Ett kort, kort utdrag ur texten:
 
Hennes ögon var akvamarinblå precis som mina och våra blickar möttes. Hon höll kvar min blick längre än vad som var bekvämt. Jag vred bort huvudet. Alaska väntade på mig.
Jag puffade upp ryggsäcken för att gå därifrån.
"Du ...", sa My. "Vänta."
 
 
Är någon som undrar om jag ryser av att skriva de här orden offentligt?
 
Svaret är: Ja!
 
 

2 kommentarer:

  1. Och vilken fin textsnutt du valde ut! Trevlig helg, Ebba.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du gillade.
      Ha det så bra du också Eva-Lisa!

      Radera

Kommentera gärna - det gläder mig!