onsdag 24 april 2013

ANSVARSNÄMNDEN

 
 
Jag har varit i kontakt med SKK - Svenska Kennel Klubbens Juridiska avdelning idag angående handhavandet av min hund på en icke okänd djurklinik - i samband med en enkel röntgenundersökning.
 
Därefter ringde jag upp djurkliniken i fråga för att få tala med chefsveterinären - det gick inte att få tala med hen förrän i maj någongång!
Därmed bestämdes att jag skulle bli uppringd av sjukhuschefen under dagen - det blev jag inte!
 
Så blev det dags att tala med:
 KlinikSekreteraren Madelene Reutmer på ANSVARSNÄMNDEN för djurens hälso- och sjukvård.
 
 
 
Sent på eftermiddagen ringde personen som skötte röntgenundersökningen och handhavandet av min hund - för att höra hur det var med hunden idag då?
 
Jag krävde att få en annan veterinärs genomgång av hela hunden, med fokus på skallben, tänder, bettet och nosen mm och ett omdöme.
Den kommer ske i morgon eftermiddag.
 
Dessutom sa jag att jag inte tänker betala för den vet.undersökningen SAMT att jag vill ha rejäl rabatt på redan satt pris på räkningen för röntgen som slutade så illa.
Då lovade personen att sjukhuschefen skulle ringa mig i morgon eftersom jag sa att jag ingalunda tänker stå i receptionen och tjafsa om pengar.
 
 

Återstår att se om hen lovade för mycket!

 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Det gjorde du helt rätt i! Hoppas att de ringer upp imorgon som de lovat. Och varför skulle du betala en räkning som dels slutade så där illa och som dessutom medfört att du måste till veterinären igen? Det måste väl de också fatta orimligheten i, tycker man.
    Håller tummarna för att det inte blivit några frakturer på honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen sjukhuschef har ringt ... och jag ska vara där om någon timme!
      Ja, låt oss hoppas ...

      Radera

Kommentera gärna - det gläder mig!