tisdag 23 april 2013

Otroligt - här ligger min hund och blöder ...

 
... ur nosen.

 
Det började med att Qillen blev sederad för att sova gott under en rutinröntgen som man gör på ett-åringar för att se att de har friska höfter.
 
Men personen som gav honom sprutan hade för lite lugnande i den ... så det blev en påfyllning till.
 
OCH sedan gick personen ut ur rummet, återkom efter en stund och konstaterade att Qillen sov ordentligt! (???)
 
När hon lagt honom i rätt läge - reste han sig där uppe på det höga röntgenbordet och störtade på huvudet rätt ner i golvet.
 

 
... om han sedan sov eller var avsvimmad - det vet jag inte!


 
Qillen var inte patient när han kom till veterinären - men han blev det under tiden han var där.
 
Vi var där i mer än två timmar!
 

 

F****n - säger jag bara ... hur klumpig får man vara?

 
Kan tillägga att jag glömde betala "notoan" på 2.720:-
 
 
 
 

11 kommentarer:

  1. Nej men fy! Jag hade vägrat betala. Mår så dåligt så fort jag ser sånt här för de är ju nästan som barn. Så utelämnade.
    Stackars Qillen! Tur att det inte blev värre än så där i alla fall! För det kunde det ju ha blivit.

    SvaraRadera
  2. Ja, fyyy! Jag har ju inte betalat ännu heller - det glömde jag bort i tumultet.
    Han gråter så emellanåt ... vet ju inte vad han minns eller hur ont han har. Jag fick smärtstilande med mig hem - men vågar inte ge honom av dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag förstår dig, man vill ju inte droga dem heller, Och det är sådana här gånger man önskar att man kunde prata med dem. Pussa Qillen från mig. Huvudsaken han blir bättre.

      Radera
    2. Tack Eva-Lisa - ska pussa på min lille Älskling!

      (Fick veta ikväll att vi har något alldeles extra ihop - du & jag. Kändes som tröst nu efter den här knäppa dagen)

      Radera
    3. Ja, jag vet :) Och det är alltid bra att få lite extra plåster på såren :)

      Radera
  3. Mamma - om han fortsätter gråta då tycker jag att du ska åka in med honom igen för att kolla honom!! Och anmäla personen som klantade sig så. Otroligt hur ngn kan göra så! Stackars finaste Qillen! Pussa honom från mig! Ring om det är ngt.

    P&K Dotra

    SvaraRadera
  4. Han har sovit relativt lugnt i natt. Jag har inte varit hos den vanliga vet. Eftersom det var i det röntgenrummet jag fick Razz dödsdom o jag ville inte att Qillen skulle känna av några negativa vibbar från min sida. Så gick det mer galet än jag kunde drömma om. Får se hur jag gör ... Tack Dotra Mi <3

    SvaraRadera
  5. Men åhhh... Stackars lille Qillen! Hoppas han mår bättre idag. Håll koll på honom idag hur han mår, och om han inte blir bättre måste du ringa till vet. Usch vilken upplevelse! :(

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blev ledsamt för Qillen. Han gråter när han nyser. Nyss kom han och ville att jag skulle leka med hans trasa - det är ett försiktigt men gott tecken - det första sedan "olyckan".

      Radera
  6. Så oproffsigt! Jag förstår verkligen att du är arg, det är levande varelser de jobbar med. Jag hoppas att han mår bra igen.
    Kramar till er båda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, både oproffsigt och klumpigt. Han är helt klart på bättringsvägen.
      Kram

      Radera

Kommentera gärna - det gläder mig!