torsdag 3 mars 2011

Dags att gå till frissan




Så här såg jag ut förra gången jag var hos frissan, men han var en frisör. Jag fuskade och gick till en annan pga att plånboken var för tunn. Jag färgade håret själv innan jag gick och klippte mig för en billig penning. Men bra blev det, tro inte annat. Men idag ska det bli min riktiga frissa. Plånboken är tjockare just nu - men inte när jag varit där. Ohh - min frissa är så underbar på alla sätt. Kanske blir en ensidig bedömning bara för vi kände varandra lite grann innan jag var hos henne första gången. Det är många år sedan nu, typ 15 iallafall. Vi träffades genom våra respektive män. De är båda våra x-män nu. Hur kan det komma sig? Vi vet - men inte du! Jo en del som läser det här kanske vet, men de säger inget till andra.


Det ska bli spännande att se vad hon hittar på med mitt hår den här gången. Nu har jag tunna, tunna hårstån, många men tunna. Och de är grå oxå. Hur mycket vet jag faktiskt inte eftersom jag färgar det allt eftersom det växer ut. Om jag lät bli att färga det kanske jag skulle se ut som en liten dam? Who cares? Ännu på länge är jag inte redo att ta reda på hur verkligheten ser ut. Förövrigt är håret det enda jag har 'låtit åtgärda' vad gäller min faktiska ålder. Jag brukar nämna att jag har bra gener vad beträffar åldrande och fetma. Något som jag är mycket tacksam för - jag gör inget särskilt för att bibehålla det. Nu finns det annat som inte är så där toppen bra förstås - som mina tunna nordiska hårstrån och för många kotor i ländryggen, men nu pratar vi inte om det.


Nej, idag ska det njutas hos frissan - det ska bli så kul att träffa henne igen. Det var inte så länge sedan sen sist, jag var hemma hos henne på en underbar middag i slutet på januari. Det var så mysigt. Och vi pratades vid i telefonen förra veckan och då berättade hon en hemlis. Oj, oj - så spännande:-)




Tjolahopp - nu drar jag till stan:-)




//Kramar om




2 kommentarer:

  1. Är det verkligen du på bilden? "Fniss" Tycker det ser ut som ett litet marsvin...
    Jag slutade att färga mitt hår för några år sedan. Nu hänger det långt och silversprängt och nästan alltid är det för långt. Nästan alltid är jag påväg till frisören men kommer av någon konstig anledning inte dit!
    Får kanske bättra mig?
    Önskar dig en trevlig stund hos frisörskan!

    SvaraRadera
  2. Monika Häägg: Hi, hi - visst är det jag på bilden:-) Låter vackert med silversprängt. Hade en underbar stund hos frissan - vi var ensamma på salongen och kunde skvallra som vi ville utan att andra öron sträcktes ut:-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!