tisdag 29 mars 2011

Skäms

... för att jag har skrivit BÖRJADE & PLÖTSLIGT typ tusenmiljoner gånger i Manus 1. Jag nämnde tidigare att jag gått igenom hela manuset under redigeringen och kommit i mål på sista sidan. Men det gjorde jag utan Words sökfunktion för att jag samtidigt ville läsa igenom hela texten och göra andra ändringar oxå. Skönt att nå ett delmål, suckade jag av beåtenhet och satte igång med sökfunktionen efter de förhaltliga orden. Rutan kom upp och sa att det fanns 89 st BÖRJADE!!! Det började just bra - ha, ha .... Måste var fel tänkte jag. Klickade på 'sök nästa' - nejdå - det fortsatte och fortsatte med hur många BÖRJADE som helst. Men vad f*n är det här? Jag är urkass!!! Pustade och ändrade. Tänkte att jag kan väl inte vara lika pantad vad det gäller ordet PLÖTSLIGT oxå? Jag får nog dra täcket över huvudet i fortsättningen ... undrar när jag ska bli nöjd egentligen? Ska jag få göra någon applåd idag tro - får se ... Allt för nu & Kram till er

3 kommentarer:

  1. Vilken fin bild som illustration!
    Istället för att skämmas, tänk vad bra att du kom på att du skrivit så många "började"!

    SvaraRadera
  2. Håller med Monika, var glad att du hittat dem och deletat dem nu och inte skickat in manuset med alla dessa "Började". Jag har också ett favoritord: så. Min handledare för uppsatsen klankar ner på min text att den innehåller för många onödiga "så". Kände mig väldigt träffad... ;)

    Kram och hoppas du mår bra idag.

    SvaraRadera
  3. Monika Häägg & Nina: Ja isbjörnen är för söt:-) Jo, det är lätt att vara efterklok - jag har ju redan skickat in alla BÖRJADE till förlag! Det är därför jag skäms SÅ väldigt.
    Men nu har jag åtgärdat det för framtiden.
    Tack - mådde bättre igår än idag - men ser fram mot imorgon. Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!