fredag 10 juni 2011

Window Farming ...




... är ett sätt att odla i pet-flaskor som man hänger i fönstret. Det var en ny grej för mig att upptäcka idag. Längs hela fönsterväggen i Ekoteket som ligger i KULTURHUSET i Stockholm hängde fullt med odlingar av ex.vis tomater, paprika, salvia, röd mangold etc.
Nu var det inte alls därför jag befann mig i Kulturhuset utan Window Farmsodlingen blev en bonusgrej. Avsikten var att titta på SLAS-utställningen som invigdes kl 11.00 idag.
Men till att börja med blev det till att stå utanför entrén och titta på brandbilar och lyssna på dito larm. En vakt motade bort besökarna - även mig och mitt sällskap. Det blev till att ge upp - för stunden. Hamnade på Skeppsbron i Gamla Stan och tog ett glas vitt. Kollade in Mälarvatten, båtar och folk. Visade "Novellen" (som det sägs att man inte alls ska visa för någon, aja baja Ebba) och fick ett superfint "betyg" - typ: "Du kan verkligen skriva". Och i konversationen fick jag också höra: "Du inspirerar." Tralla-lalla-la ...
Sedan blev det en snabbis på SLAS-utställningen bara ...
Åkte hemåt och köpte färdiggrillad kyckling på vägen - så glad vovven blev då:-)
Det "duggade KRAM-Utmärkelser" här på min blogg nämnde jag för ett par dagar sedan. Nu tror jag bestämt att det haglar - jag har fått ett i retur av Nina på http://ninasskrivarlya.blogspot.com med motiveringen:
"För att du är så fenomenal på att peppa mig med ord som är helt underbara och så poetiska så att jag blir tårögd. KRAM"
Av de här orden av Nina blir jag också tårögd:-)
Jag är tacksam över att ha fantastiska bloggvänner och IRL-vänner som värmer mitt hjärta gång på gång ...
PS Window Farming är stort i USA DS
Allt för nu & Kramar till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna - det gläder mig!