lördag 6 augusti 2011

Fridhem & Skrivarsafari

På bilden: Sista middagen med en del av Safariskrivargruppen 4 augusti 2011 (det var vår nästsista dag. Vi åt lax med färskpotatis o sallad. Vin. Tll dessert var det olika ostar, jag åt Brie o Pepparrotsost med fikonmarmelad.
Faktiskt så gick jag bara upp 1,3 kilo i vikt - inte pga att den där middagen enbart förstås.
Tidigare på dagen intogs en bamsefrukost med kallskuren fläskfilé (ja, helt riktigt!), 2 ägg, tomat, gurka, paprika, 1/2 grape, 1 plommon, lättfil, solrosfrön, torkade aprikoser o annan frukt ... GOTT!
Sedan var det fika kl. 10.15 med the, nötter o melon.
Till lunch var det kycklingklubba +grillad köttbit från gårdagen, ris o currysås, sallad.
Kl. 15 blev det varje dag eftermiddagsfika, på torsdagen var det stooor kanelbulle o bondkakor.

Efter torsdagsmiddagen började kvällens uppträdande med "Ståupparna"(det var olika underhållning varje kväll) - vi fick skratta mycket, särskilt till dem som bjöd mycket på sig själva.

Som avslutning framträdde Emil Jensen - han var toppenbra och fyndig:-) Min vovve var med hela tiden - han hade en stoooor flock som tyckte mycket om honom. Alla visade hänsyn:-)

När vi inte var upptagna med kvällsunderhållning, att hämta vin ifrån utebaren och att äta all underbar mat så kursade vi.

Vi skrev en hel del i våra anteckningsböcker. Kommer nog att skriva in en text här vid ett annat tillfälle och gå in på detaljer av det övriga "flumet".

Igår på fredagen skrev AC ner (på tavlan i skrivarsalen) det vi gav förslag på att vi varit med om under veckan. Här kommer ett axplock:

Tillitsintuitionsinstallationen, Ljudmolnet, Porträtt, Getingar, Klappa hund, Sinnenas promenad, Ögonbindel, Magisk afton, Lyssna, Leka, Upplevelsebaserad inlärnings av skrivandets innehåll & tekniker!!!, Lögner - självbiografi, Harmoni, Mod, Avstängning, Rött-vitt-rosa, Mat, Myter, Kött, Tänd men inte spänd, Möten, Avsaknad av prestige och presentation, Underhållning, Magiska ting, Skratt, "Hor-i-Höör", Väskan, Rummet, Trams & Flams, Acceptans, Saga, Lera, samt en hel del mer - som jag inte antecknade eftersom jag fick sticka iväg för att packa in i bilen och hämta hunden från lägenheten som jag bodde i under kursen.

Ni undrar säkert vad det här är för flumkonstiga grejer som vi var med om. Jag kan beskriva "TILLITSINTUIITIONSINSTALLATIONEN" - vilket ord va?

Hela gruppen gick omkring på golvet och om EN stannade, stannade alla andra. Någon började gå igen och hela gruppen hakade på. Så där höll det på ganska länge. Det blev ett sådant underbart flow. Vi så att säga "tog o gav" av varandra som en enda helhet - som en kropp.

AC & EB tyckte att vi var en ovanligt lyhörd grupp som tog hänsyn till varandra hela tiden. Det kändes inte som tomma ord eftersom vi alla upplevde det precis så.

Det här var ingen övning vi började med förstås.

Men en av de första skrivövningarna gick ut på att skriva sin egen Självbiografi - MEN då skulle vi LJUGA hela tiden ... ha, ha ... det var så kul att lyssna på vad vi alla hade hittat på för tokerier.

Oj, vad mycket jag kan berätta - men jag ska bespara er för den här gången ... Men OH VAD JAG ÄR UPPLYFT EFTER DEN HÄR SKRIVARSAFARIN - avstressad i kroppen men skärpt i knoppen på en o samma gång = märkligt:-)

Allt för nu & Kramar till er


4 kommentarer:

  1. Vilken kul grej du varit på då.

    SvaraRadera
  2. Malin: Ja men visst - allting var toppenbra:-) Kram

    SvaraRadera
  3. Det var MYCKET speciella dagar. Tycker vi var en härlig grupp med flera speciella personligheter. Det mysigaste tyckte jag nog var vår "magiska afton".

    SvaraRadera
  4. Annika: Håller med. Vi blev som en slags syskongrupp med olika personligheter o roller ganska snabbt.
    Tror att vi alla var totalavslappnade vid "lägerelden" och njöt av varje skrivet o läst ord - för min del tills Razz jagade kaninen ... Men den magiska känslan återvände trots allt efter det. Skulle kunnat ligga där hela natten ... Vilken gemenskap:-)
    Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!