tisdag 30 augusti 2011

Självtid ...

... är för mig alldeles nödvändig för att kunna räcka ut min hand och fatta tag i andras.

Med självtid menar jag inte att jag vill vara ensam här i världen - långt därifrån. Mina nära och kära och vänner är lika dyrbara för mig som livet självt.

Att vara för mig själv innebär att jag slutar att flyga hela tiden, istället går jag ner för landning och står still på marken och tankar energi för att sedan återigen lyfta med ny kraft under vingarna.

Att stå på marken och vara för mig själv kan ta olika lång tid. Just nu tankar jag och är mycket för mig själv. Jag skriver en hel del.

I en sådan period sover jag i snitt 8 timmar/natt - dvs inte alltid med "rätt" dygnsrytm:-)

Snart är jag åter redo att räcka ut min hand för att umgås och vara intill mina nära och kära.

Allt för nu & Kramar till er


2 kommentarer:

  1. Självtid är själtid och nödvändig för både kropp och själ.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Anneli: Precis! Det sa du riktigt bra:-)
    Kramar

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!