fredag 12 augusti 2011

Jag undrar ...

... hur många kilometer tyg jag strukit till filmen mitt Afrika?

Jag såg den första gången på bio - samma dag som Olof Palme blev mördad (februari 1986) och senare hade jag den på video - det var då jag strök till den. Allra mest inför de tre veckors långa utlandssemestrarna som vi brukade åka iväg på varje år ...

Nu har jag inte haft någon videobandspelare på några år - jag har inte heller strukit och alltså inte varit utomlands heller.

Ikväll tittar jag på SVT1 och Mitt Afrika. Jag kan varenda replik - ibland säger jag dem högt för det är så härligt att kunna en text utantill ...

Åter till filmen och de drömmar som aldrig blev uppfyllda - MEN - vet ni vad? Det gör ingenting!

Nuet är bättre än drömmarna:-)

Allt för nu & Kramar till er


3 kommentarer:

  1. En härlig film! Och drömmar är nog ofta mysigast innan de uppfylls. Risken finns ju att man blir besviken. Sen blir det ofta tomt framåt...så ibland ska nog drömmar vara just bara drömmar. Kram

    SvaraRadera
  2. AnnJo: Ja, drömmar som blir verklighet är inte de bästa alla gånger.
    MEN vad det gäller skrivardrömmar så är de annorlunda för mig ... dem tror jag på:-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det verkar som något jag måste prova. Så mycket som jag stryker :)
    Kram!

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!