tisdag 9 augusti 2011

Nöje & Nytta ...

(Annjo är bussig och bjuder oss alla i gruppen på bilder - TACK söta rara du!)
... med Nöje & Nytta menar jag att det gick så jättebra att kombinera kursande, måltider, underhållning såväl som hundägande.
Om ni kollar ordentligt kan ni se min hund Razz som ligger hoprullad vid sidan av min stol mitt i smeten - jag har en rödspräcklig tröja o uppsatt hår.
Det är vid sådana här tillfällen jag får skörda alla de många timmarnas träning under åren som gått. De är värda varenda minut. OM Razz inte vore så fostrad som han nu är, skulle det vara en pina att ha honom med - både för mig, honom och alla andra kursare (ca 150 st!).
Men nu uppförde han sig så bra att han var värd en guldmedalj.
De första gångerna som vi i publiken applåderade dem som stod på scenen reagerade han genom att ställa sig upp och titta sig runt på ett frågande sätt. Kanske att han trodde att han återigen vunnit sitt Championat???
Sedan vande han sig snabbt och överlät tokerierna till oss människor. Som om han tänkte: "Nu är de sådana där igen. Inget att bry sig om!"
Razz var som levande reklam för sin ras - Korthårig Collie - inte många har kommit i kontakt med den rasen tidigare - men nu vet alla som var på Fridhems FHS att det är en mycket trevlig ras. Flera som normalt var hundrädda - kunde betrakta honom dagar o kvällar och kunde överraskande nog närma sig honom sedan utan att rygga tillbaka.
Hurra för min fina vovve<3
Allt för nu & Kramar till er


4 kommentarer:

  1. Razz är en så duktig, charmig och väluppfostrad herre i sina bästa år. Nova hade helt garanterat fallit för honom. Hon är också så väluppfostrad, ibland nästan lite blyg. Åh, vilket mysigt par de hade varit.
    Kul att du kan få glädje av bilderna. Kram AnnJo

    SvaraRadera
  2. AnnJo: Razz skulle säkert falla för Nova - han gillar tjejer han:-)
    Stor glädje över bilderna såklart (utom en där jag ser äldre ut än jag känner mig - "åh -fyy" sa jag när jag såg den. Det var en närbild - bättre med sådana tagna på håll:-))
    Du ser så go och söt ut på varenda bild:-) Skönast är den i hängmattan!
    Kram Ebba

    SvaraRadera
  3. Jag blev helt förälskad i Razz. Vilken kille! Pop och Tess hade fjantat runt honom oavbrutet om de varit med.

    Härligt att läsa om alla dina intryck från Skrivarsafarin. Ni var verkligen en speciell grupp, fantastiskt fin stämning hela veckan. Tack för det. :)

    /AC

    SvaraRadera
  4. AC (Kreagrafen): Härligt då är vi flera, min förälskelse går inte över fastän åren går.
    Skulle sett kul ut med Pop o Tess - som om de vore hans valpar:-)

    Jag skulle kunna bombardera bloggen hur länge som helst med enbart Skrivarsafariintryck - men får väl börja portionera lite ...

    Allt kändes uppbyggande och aldrig lågt. Samhörigheten blev oerhört stark fastän att vi var så olika allihop.
    Tack för att du o EB gjorde detta möjligt:-)
    Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!