måndag 5 november 2012

HURRA - vad jag är bra!

(bilden hämtad från nätet)
 
Jag är så fenomenalt duktig på att inte städa i Inkorgen.
 
Vilken flax att vara slarvig när förra datorn kraschade efter 5 år.
 
De flesta av mina texter återfanns idag i mailform som jag skickat till skrivarkollegor under åren som gått.
 
De senaste tiden har jag dock inte skickat så många texter till andra - mest till mig själv. Ja som back-up alltså. Så jäkla bra när jag inte hade en extern hårddisk eller Dropbox.
 
Nu har jag hållit på hela eftermiddagen/kvällen att "montera" in massor med dikter, ett par romanmanus, sagor, pjäser, filmmanus + en hel del skrivuppgifter från mitt skolår på Skrivarlinjen - 
i egna dokument. Puh!
 
Roligt har jag också haft under tiden  - kul att läsa och beröras av mina egna gamla texter.
 
En del minns jag precis när jag skrev - andra inte.
 
Jag förordar att vara slarvig!
 
 
Allt för nu
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Toppen Ebba! Jag ska börja använda mig av detta tips, bra att mejla sig själv och alltid ha det skrivna kvar. Jag förstår att det var ett roligt men pilligt jobb att gå igenom alla texter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk att en slavmaja kan komma med tips att ta efter. Kör hårt Helena!

      Radera
  2. Jag håller med, för nitisk städning kan sluta riktigt illa :) Det låter som om du har haft en riktigt trevlig dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket trevlig dag Anneli.
      Bävade lite grann innan jag satte igång med letandet.
      Kram

      Radera

Kommentera gärna - det gläder mig!