fredag 29 april 2011

Mjölksyra ...

... fick jag idag så att det stockade sig i benen, mest i låren. Om det inte finns andra saker som ger ett kvitto på hur uruselt sjuk jag varit i många månader, så är det cykelturen idag. Fy attans - nollvision på konditionen.
Min rygg mår annars bra av endorfinerna som spritter till vid små ansträngningar, kan inte utföra så särskilt mycket i vanliga fall, men en tur med min damcykel till affären kan gå bra.

Idag siktade jag på Vällingby City (tror jag att det heter nu för tiden) och jag har tyckt att det är en ganska så plan väg dit. Men oj - vad jag fick ta i - låren blev stenhårda och andningen ska vi inte tala om. Behöver alltså använda stålhästen oftare så jag slipper syran framöver. Men jag har mycket att ta igen ... Det var på gränsen att jag fick lov att kliva av ...
Men bara det att jag åbäkat mig att ta fram den ur stallet var ju storstilat värre - där fick jag ett plus i kanten av mig själv faktiskt:-)

Förutseende som jag för en gång skull var så hade jag tagit med mig lite lätt lunch som jag intog på en bänk vid fontänens plaskande ljud. Den innehöll: 2 kokta ägg, 50 g ost/10%, 4 cocktailtomater och ett grönt äpple. Perfekt och billigt och mättande - jodå det var det, tro inte annat.

På hemvägen tittade jag ner på mina kläder och blev full i skratt - vi - skrotpållen och jag gick i samma färgskala. Svart från topp till tå med få detaljer i vitt. Cykelns namn är skrivet i vitt och mina skor är vita med svarta detajer. Lättroad Ebba med andra ord.

Nu ska jag måla läpparna med stiftet jag köpte i V-by C.
Är det någon här som använder läppstift? Jag gör det hela tiden utom när jag sover!

Allt för nu & Kramar till er

2 kommentarer:

  1. Nu har du fått ett pris till, Ebba:). Kika in på min sida!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Maria: Inte visste jag att jag skulle få ett pris bara för att jag var ute och cyklade:-):-)
    Tack söta!
    Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!