tisdag 26 april 2011

Tjoohoo - Bröllop!







Jamenvisst! På söndag ska jag på bröllop. Så oerhört roligt:-)


Det första jag tänkte på var att då måste jag raka benen! Efter att det var konstaterat kom jag på att jag kanske måste ha något att skyla kroppen med.

Blädder, blädder i garderoben. Hm ... vänta lite.


Där hängde en klänning som jag hade på det senaste bröllopet. Men man kan väl inte ha SAMMA!?

Känner det kommande brudparet det senaste brudparet undrade jag? Några av gästerna?

Tänkte så det knarrade under skallbenen. Kom fram till: "Nepp - där gick jag fri."

Skönt - då har jag stassen klar!


Skor då? Ja se de är givna oavsett hur många bröllop de varit på. Dem köpte jag till mitt eget bröllop och jag föll som nysmällt snö från ett svart plåttak för dem. Jag letade i många månader innan de stod där i all sin glans.

De är handgjorda italienska skinnskor. Jag blir lyriskt lycklig varje gång jag hör silkespappret frasa i kartongen. Vecklar ut skorna. Lyfter upp dem och blir knollrig av glädje i magen när jag känner doften av läder. Mm ... jag stoppar alltid ner näsan i skorna och andas in, andas ut och in igen. Ler.


Veckan efter - på lördagen är det bröllopsfest - då ska de italienska skorna fram och upp ur kartongen igen.


Undrar bara vilken klänning skorna ska matcha då?


Känns omväxlande med sådana små världsiga 'problem'.


Allt för nu & Kramar till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna - det gläder mig!