måndag 4 april 2011

Hjälpas åt - underbart!

Tänk att det är så underbart givande att få hjälpas åt:-) Idag fick jag vara delaktig när en annan bloggare bad om hjälp. Vilket privilegium:-) Så roligt:-) Därför blir det ett kort inlägg idag - tiden rusar. Ja, jag har inte bara suttit vid datorn. Nej jag har rensat i köket! Nu ser jag diskbänk och spis, diskmaskinen är körd och utplockad. Både lunch och middag är lagad och uppäten. Ett par hundpromenader har hunnits med oxå - en återstår dock. Den första gjorde jag under en molnig och disig himmel - den andra i strålande sol. Tänk vad det kan ändra sig så snabbt, precis som livet självt:-) Men det är ju toppen när det går från mörker till ljus, eller hur? Tack för förtroendet att få ge en hjälpande hand denna dag:-) Allt för nu & Kram till er Applåd - ja vi får väl se?

4 kommentarer:

  1. Vad härligt det är att få känna att man gör någon annan glad. :) Det känns så skönt i själen. Kommer ihåg när vi hjälpte en berusad, liten tjej som somnat i en snödriva här i vintras. Då kände jag mig så bra efteråt att jag hade stannat och hjälpt henne.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nina: Ja, det var så behjärtansvärt med den lilla tjejen - jag minns det<3:-) Det var ju ändå på en 'högre' nivå att hjälpa en behövande männsika rent bokstavligt fysiskt. Men det jag gjorde idag räcker bra det med:-) Det är lyckligare att ge än att få sägs det - tror det gäller att vara medmänniska i första hand och 'presenter' i andra hand:-) Kram

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig om att det känns alltid väldigt bra när man kan hjälpa någon!
    Härligt med hundpromenader i solsken!

    SvaraRadera
  4. Monika Häägg: Visst är det så:-) Solen är mer än välkommen:-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!