måndag 15 oktober 2012

Förundrad ... redigering!

(bilderna är mina och hör inte ihop med texten - men alltid kan de glädja ngn)
 
 
 Förra redigeringen tog sin tid med många små, små petsaker - kan inte sitta så långa stunder heller nu när valpen ska ha sitt ... men det blir bättre och bättre ju äldre han blir.
 
När förra varvet av redigeringen av manuset blev klart var det (med stooor lust!) dags att starta ett nytt varv.
 
 
Hakade då upp mig på att jag i meningarna efter varandra skrivit ordet hela. Huuuh ... körde igång sökfunktionen och fann 83 stycken! Hur är det möjligt?
 
Har tydlingen en förkärlek att skriva typ: I hela världen, i hela kroppen, i hela ... ja Name It!
 
Nu vet ni vad jag höll på med igår - visst?
 

 
 
 
Allt för nu

5 kommentarer:

  1. Det är lätt att fastna för ett speciellt ord. Jag brukar ha ett favoritord i varje bok. Något jag inte är medveten om förrän jag korrekturläser. Lycka till!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  2. Kim: Jaha - har du olika ord i varje bok? Trodde att det blev samma ord varje gång.
    Tack för "lycket"! Kram

    SvaraRadera
  3. Det är härligt när man jobbar på att göra berättelsen ännu bättre. Lycka till med fortsättningen!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Anneli: Tack så mycket och Lycka till själv!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Därför är testläsare guld värda. Sånt ser man inte själv. Lycka till! Själv väntar jag in de sista kommentarerna innan jag kör igång ett varv till.

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!