onsdag 9 januari 2013

Inte så långt från SOTBO (Farmen) ...

 
... bodde jag i nästan fem år.
Som Stockholmare (född och uppvuxen) var det underbart att kunna vandra i skogarna och låta hundarna bada i tjärnarna.
 
Det var ingen tillfällighet att det blev husköp i det området som "Farmen" också spelades in under tidigare år.
 
Naturbilderna och den ro som verkade finnas där uppe i Dalarna var tilltalande på alla sätt.
 
Jag flyttade tillbaka till Stockholm 2007. Det var en riktigt stor kontrast eftersom jag bosatte mig på Kungsholmen då.
 
I kväll ska jag titta på TV4 och "Farmen" och drömma mig tillbaka.
 
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Ja, det låter verkligen som en kontrast som heter duga. Hoppas du fick en skön kväll på Farmen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack - det hade jag. Och tänk att det sista svepet med kameran, innan programmet tar slut - är exakt densamma som jag hade från mitt köksfönster. Blev glad i hjärtat!
      Kram

      Radera
  2. Har inte sett farmen, men av din text förstår jag att det var en underbar plats att bo på. Men Kungsholmen är inte heller så dum :-)
    Kram Kim

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, underbar. Ang. Kungsholmen så bodde vi på ett bra ställe, med tanke på hunden. Det var i kanten av Rålambshovsparken och Riddarfjärden.
      Men det är ganska smutsigt i stan, som en grå gegga över trottoarer o vägar. Där jag bor nu är det mycket bättre, mycket grönytor och närhet till Mälaren.
      Kram

      Radera
  3. Det känns som en underbar miljö att bo i. Ibland önskar jag mig en bostad på landet. Jag bor visserligen lummigt med en uppväxt gammal trädgård med fruktträd, men det är bara 15 minuters promenad till Halmstads centrum. Nackdelen med landet är ju att det är långt till det mesta. För övrigt, jag lyckas inte heller lägga in mina bilder, bara gamla och från andra websidor...

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!