torsdag 4 april 2013

Vad gör man inte för hunden ...

 
... allt!
 
Idag köpte jag ett hjorthorn á 179 :- styck ...
- den modellen jag köpte är större än det på bilden.
 
Att jag slog till på hjorthorn beror på att min hund Qillen tuggar sönder vanliga tuggben, typ torkade etc. på nolltid. Det nyinköpta ska hålla for ever ... ja, ja - det återstår att se ...
 
Jag kan inte ge honom märgben pga att han har haft väldiga mag/tarmproblem.
 
Om hunden blev lycklig när jag gav honom hjortbenet?
Den frågan behöver inte besvaras :)
 
I morgon ska vi gå kurs i viltspår ute på Lovö - kommer ju väl till pass nu när han redan har fått smak på viltet ...
 
När man lägger viltspår har man blod i spåret och en klöv i spårslutet!

2 kommentarer:

  1. Vet precis vad du talar om. Vår hund tuggar i sig ett vanligt ben på nolltid och sväljer stora delar av benet hela om vi kommer i närheten. Några gånger har det nästan satt sig fel i halsen och matte får hjärtsnörp varje gång.

    Så tala gärna om, om det fungerar, för då köper jag ett direkt.

    SvaraRadera
  2. Ja, ibland har man snabbätare! Info kommer längre fram. Eftersom han inte har fått gnaga på länge så somnade han lugnt efter bara en kort stund - annars somnar han inte förrän tuggbenen är uppätna!

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!