torsdag 7 juli 2011

Oj - vad jag gnor ...

...och håller på. Men det blir ingen ordning precis. Tvärtom. Ju mer jag tar mig för ju värre blir det.
Nu är det inte jag på bilden förstås - för jag är ju blond (ja, ja - grå är jag väl). Jag färgar i samma färg jag hade redan som barn. Men jag skulle vilja ha mycket mörkare. Det går inte för då syns UTVÄXTEN (ingen knopp alltså, utan grått hår i botten) och det blir inget snyggt. Så blond får det bli tills den dag jag känner mig gammal nog att se mig som jag verkligen ser ut - det lär dröja tills jag blir nittiotvå och ett halvt, inte förr.
Kroppsformen ser nästan ut som jag iallafall - för nu har jag bara vägt 58,8 kilo i två dagar i rad:-)
Det jag ställt till med är att jag tagit upp en massa grejer från källarförrådet. Sorterat och fixat med hundens fäll, täcken (köper barntäcken på secondhand) och lakan. Han har en egen ryggsäck som varit min dotters, där har han plockauppåsar, kortison (mot ormbett), en kong, extra koppel, spårlina, säkerhetsbälte, godis (som är hans vanliga torrfoder egentligen) och lite annat smått.
Av någon anledning så luktar sådana där hundgrejer PYTON efter ett tag. Så jag har tvättat ryggan, spårselen, säkerhetsbältet, extra kopplet, täcke, lakan, fäll, en magväska plus lite till.
När jag ändå var i farten så åkte min egen rygga in i en annan maskin. Så blev det flera maskiner med mina kläder, handdukar mm.
Nu ligger allt det där nytvättade och fina huller om bulller och jag orkar knappt titta på alltihop eftersom ryggen värker som f*n. Jodå - jag manglade vovvens lakan oxå och annat tyg som jag har till skydd för all päls han fäller. Han borde vara en nakenhund vid det här laget - men det syns ingen skillnad på honom - bara på golvet och i sängen - där ligger lika mycket päls som borde räcka till en hund till utan att den skulle behöva frysa.
Apropå frysa - det gör man inte här i Stockholm idag. Såklart att jag prickade in en av de varmaste dagarna den här sommaren med källarförrådgenomgång och tvättstugan ovanpå det.
Sådan här färg har min vovve Razz på sin fäll:-)
Allt för nu & Kramar till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna - det gläder mig!