lördag 4 februari 2012

På Kims "begäran" ...


... kommer här en bild på mitt ekipage som det ser ut när jag har handlat. (Någon bild på mig personligen behövs inte, det är bara att kolla in här till höger så vet alla hur jag ser ut - även när jag handlar:))
Idag var det alltså dags igen för att ta fram vagnen eller sulkyn är det väl egentligen - det är tio dagar sedan jag fyllde på kylskåps- och skafferiförråden. Jag försöker minimera inköpen.
I en av kassarna ligger det två förpackningar med färska jordgubbar - det är sådant jag kostar på mig eftersom jag försöker hålla mig borta choklad och godis. Nono - jag haaar ätit choklad den här veckan men den var inhandlad för många veckor sedan ...
Kuriosa: Av någon outgrundig anledning så har jag pratat med ett x i telefonen i mer än två och en halv timme - fråga mig inte varför - men så blev det och det var inte oävet om man så säger. Även jag är en människa!
Allt för nu

7 kommentarer:

  1. Det var en rolig bild, kan dock inte vara roligt att dra den för jag antar att den är tung.

    Riktigt glad för din skull med det trevliga och långa samtalet. :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Helena: Inte så tung som man kan tro - 'Dramaten' är mycket, mycket värre ... aj, då gör det riktigt ont i ryggen med samma börda.

    Fattar inte att det gick att prata efter drygt två års tystnad - men det var flyt i samtalet och inga problem ... men egentligen har 'vi' alltid pratat på så där - bara 'annat' som kom emellan ...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack för den bilden och din rubrik! Ja, det kanske är dags för sulkyn istället nu. Men det blir väl lite svårt att köra den inne i affären...
    Härligt inlägg!
    Kram Kim

    SvaraRadera
  4. Kim: Varsågod:)

    En av de butiker jag handlar i är jättetrång - men jag sätter bara en varukorg på sulkysitsen och travar det som inte får plats runt omkring ... inga problem:) Du får testa!

    Under det där samtalet med x-et ville han höra varenda detalj om Razz, hans sjukdom och död. Mycket empatiskt. Det värmde.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Smart med bärhjälp :)

    Vad härligt det låter med ett sådant telefonsamtal. Ett som gör livet lite lättare kan jag tro.

    Kramar!

    SvaraRadera
  6. Anneli: Mycket bra!

    Angående samtalet, jo, med tanke på att jag varit arg och förbannad på honom de senaste åren så var det en verklig framgång - allt som gör att sådana reaktioner lägger sig är ju bra på alla sätt:)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!