fredag 10 februari 2012

Laddar ...


... inför morgondagens högläsning av dialoger. Där ska han stå och läsa - där ska jag stå och läsa = maratonläsning. Blir säkert många timmar. Tror inte att de alla blir genomlästa på en enda dag.

Före allt det där borde det dammsugas. Inte manuset. Golven. Ska gå på och över dem under högläsningen.

Gör alldeles för ont i ryggen. Det är alldeles för sent på dygnet. Puh! Vilken tur jag har. Slipper.

Aj, aj - imorgon är en annan dag. En ny. Dammsugaren vi ses väl då? Okej .... kanske ...

Allt för nu

8 kommentarer:

  1. Damsugaren kan alltid vänta! :) Lycka till med högläsningen och ha en riktigt härlig helg!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Anneli:
    Ja - den där dammsugaren den får stå på vänt - länge ...

    Tack - ska läsa allt jag kan och lite till:)

    Ha en sådan härlig helg du oxå!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Skall du göra högläsning! Så kul! Strunta i dammsugaren...

    SvaraRadera
  4. Ha ha, jag behöver också dammsuga...men jag har beslutat mig för att ta hand om mig själv i stället genom att skriva på min debutroman. Jag har närt författardrömmar i hela mitt liv och har haft en historia som gnagt inom mig i massor med år och nu äntligen skriver jag ner den. Brottas med skrivklåda, skrivflow och skrivkramp...men det är vansinnigt roligt!
    Kul att läsa bloggar med samma intresse som jag, det peppar..:-)

    SvaraRadera
  5. Jadu, du är inte den enda som känner att man kan skjuta lite på dammsugaren. Håller med en del här... låt den ligga ett tag och slutför högläsningen först. Dammet går ingenstans. Hoppas du har kul med högläsningen! :)

    SvaraRadera
  6. Monika Häägg: Kul - är det rätta ordet!

    Dammsugarn for runt lite så där på måfå i morse - ändå ...

    SvaraRadera
  7. Anne Jonsson: Dammsugaren - ja den kommer på skam ända tills man släpper taget om tangenterna och vet att historien som man skriver bär till sista bokstaven.

    I morse blev det dags att suga runt lite - inte för mycket, utan lagom eftersom jag är som den svensk jag är. Inget överdrivet alltså.

    Roligt att du tittade in här hos mig - Välkommen:)

    SvaraRadera
  8. rebeccamortberg: Så rolig högläsning har jag aldrig tidigare varit med om - kolla dagens inlägg här:)

    Välkommen hit!

    Kikade in hos dig - du, vet du att du måste ändra på en grej.
    Du skriver "om" dina böcker blir utgivna.
    Ändra det till "när" mina böcker ... Tro på dig själv och njut hela tiden:))

    Dammet åkte all världens väg i morse ...

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!