torsdag 28 mars 2013

En särskild dag idag ...

 
... och därför plockade jag fram ett nagellack.
 
Förr - hade jag målade naglar varje dag, år ut och år in ...
 
Om jag någon enstaka gång tog bort lacket för att sätta på nytt efter några timmar så började det värka i naglarna ... oftast målade jag dem när jag lagt mig i sängen för natten. De fick torka medan jag läste en god bok.
 
Sedan mitt hjärta invaderades av hundar har det inte blivit särskilt mycket nagelvård - det är liksom ingen idé.
 
Men så kom då den här speciella dagen när jag skulle exponera mig på ett annorlunda sätt än vad som är brukligt för mig.
 
Jag låg som vanligt i sängen och målade naglarna i lugn och ro ... stod vid tvättstället och balanserade med fingertopparna i luften.
 
Lacket torkade medan jag satt vid köksbordet och tittade på solstrålarna som sken in genom mitt österfönster ... medan jag kammade och tuperade håret. Efter det gick jag ut med hunden ...
 
... sedan tog jag tunnelbanan in till stan - då först fick jag tid att kolla om nagellacket blivit avskaft någonstans. Det hade det inte ... kanske berodde det på att jag bara hann måla ett enda lager?
 
Hur gör du när du målar dina naglar?
 
 

GLAD PÅSK!

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna - det gläder mig!