torsdag 14 mars 2013

Vilka glajjor jag hade ...

 
i slutet på 70-talet!
Jag sitter och lägger VVS-ritningar i nummerordning - ritningar som jag själv ritat.
När fotot togs hade jag ingen aning om att jag senare skulle träffa en svensk man på Malta. Inte heller att vi skulle vara ett par i fem år och att vi sedan skulle dela på oss ... Men - sagan är inte slut där, utan ...
 
 
Det blev en nytt kapitel i våra liv, men först 25 år senare ...
 
 
 

 
Här är jag äntligen hans maka och det för allra första gången ...

 
Vi vigdes på ett slott, i Greve Bielkes rum.
Och vi hade hela slottet till vårt förfågande - även balkongen mot slottsgården och sjön ...
 
 
Tänk vad bilden på ett par glasögon kan få liv på minnena!

2 kommentarer:

  1. Ja, vilka härliga minnen vi har att gå tillbaka till! : ) Det andra som inte är så härligt kan vi lämna bakom oss.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så sant!
    Men när det gäller det tråkiga tycker jag ändå inte att man ska lägga bakom sig på ett lättvindigt sätt. Utan göra det på ett genomtänkt sätt - annars kommer det ikapp en igen när man minst anar det. Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!