måndag 25 mars 2013

Jag tänker mycket på andra som väntar på sina förlagsavtal ...

 
... och jag vet hur man själv gläds när någon får sitt efterlängtade förlagsavtal ... samtidigt som ens eget hjärta sörjer lite grann.
 
Man kan säga att det är en grumlad glädje - en med en baksida.
 
Inte för att man missunnar någon annan på något sätt ... nej, aldrig det - aldrig.
 
JAG SER FRAM MOT DEN DAGEN NÄR ALLA FÖRFATTARVISIONÄRER OCKSÅ HÅLLER I DET DÄR PAPPRET SOM ÄR SÅ VÄRDEFULLT!
 
Till dess - kämpa på & ge aldrig upp = trägen vinner, det vet ju jag som nu har fått mitt avtal och som ska få hålla min egen bok i handen ... vad det lider

4 kommentarer:

  1. Du är så gullig och jag vet att du vet hur det kan kännas. Själv känner jag mig jublande glad när andra lyckas och det ger till stor del också hopp om att det går att lyckas, trots allt! Att det svider lite i det egna självförtroendet är kanske bara naturligt i sammanhanget :)
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det härligt att få jubla tillsammans med andra och senare för sin egen skull.
      Jag vet ju att du har en bra inställning till det här.
      Och jag ser sååå fram emot när jag ska få jubla högt för din skull.
      Kram

      Radera
  2. Jag ser också fram emot den dagen när alla som kämpat får hålla i det där kontraktet. För det är en alldeles speciell känsla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är något särskilt som händer inom en när man har kontraktet påskrivet och som sagt jag unnar alla att få uppleva det:)

      Radera

Kommentera gärna - det gläder mig!