tisdag 11 oktober 2011

Först gick jag idag - sedan skrev jag ...

... ja faktiskt så gjorde jag det.

Jag gick upp riktigt tidigt och före frukost gick jag på en 45-minuters härlig promenad längs Mälarens strand - på bilden kan du se hur det ser ut där jag bor så där lite från ovan - men färgerna idag var höstfagra i mycket orange, gult, rött och grönt. Luften krispigt frisk och allt i naturen var njutbart och en fägring för kropp och sinne.

Före promenaden öppnade jag min mailbox - ho, hoo - en glad hälsning fick jag där, jag svarade på den och fick en till i retur. Livet log en stund mot mig - så underbart ...

Efter promenaden drack jag kaffe (konstigt nog, har inte druckit det mer än en gång på ett och ett halvt år) och gjorde två knäckemackor med ost och skivad tomat på, vid sidan om dem en halv blodgrape. Till sist två peppisar. Mums!

Sedan öppnade jag mitt manusdokument och skrev nästan 500 ord!!! Det ni - va??!!

Under tiden jag skrev satte jag in en cd-skiva med Roy Orbison, på med hörlurarna och sedan sjöng jag så högt att jag trodde grannarna skulle ringa till psyket. Men jag hoppades att de flesta var på jobbet. En och annan tår föll under sången på tangentbordet - men så är det i livet just nu - VÄRRE kunde det vara, jag vet för jag har varit med om det - då menar jag inte en hunds död utan något mycket värre.

Nu är det middagsdags = Rostas med rotfrukter och tomatsås lagade jag igår och kan värma på portionen som blev över till ikväll. Det blir mums det med! Tar nog ett glas rött också - min vovve skulle ha velat att jag försöker må så bra jag bara kan - så jag försöker med det.

Allt för nu & Kramar till er


8 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag med långpromenad, god fikastund och så att nöjt konstatera att man är igång med skrivandet. All the best to you. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag är så glad att orden kommer till dig igen. De kan vara riktigt tröstande.
    Många kramar!

    SvaraRadera
  3. Helena Milton: Tack ska du ha:-) Jag är nöjd med början av dagen såklart.

    Vill du hänga med på fotograferingen den 21:a - du bor väl t om i Sthlm? Tveka inte:-)

    SvaraRadera
  4. Anneli: Ja, orden är läkande på många sätt:-)
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Jag kan tyvärr inte då men jättegulligt att du frågade!

    SvaraRadera
  6. Helena: Synd:-(

    Du bor väl i Sthlm precis som jag?

    SvaraRadera
  7. Nej, men inom rimligt avstånd därifrån eftersom jag vill kunna åka dit nu och då, vilket jag också gör. Jag är född och uppväxt där och jag säger som Lasse Berghagen: "Stockholm i mitt hjärta!"

    SvaraRadera
  8. Helena: Skönt med närheten:-) Jag är oxå urStockholmare - alltid finns staden i mitt hjärta -oxå!

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!