fredag 22 april 2011

Glimrande dag ...



... är det idag. Den började bra med en timmes skrivtid före frukost. Tog sedan ett lass med jordgubbar och ett gult plommon tillsammans med 0,5 % naturell yoghurt + lättkesella och en halv näve med nötter. Till det en stor balja med Yellow Labelte med citronskivor.


Efter det fick vovven frukost men inte likadan som min:-) På med hans slips (snusnäsduk), halsband och koppel. Marsch iväg mot Hässelby Slott. Upp på en bänk med vovven där han fick stå stilla under tiden han blev kammad. Det gillar pippifåglarna som använder överflödspälsen att snickra ihop sina bon med. Kamningen avslutades med en lätt hundryggmassage och en godisbit.

Som det radarpar vi är, Razz och jag, promenerade vi vidare sedan ...


Hemma igen hoppade vovven upp i sängen för att ta sig en lur och jag plockade fram en extra gardinstång. Äntligen blev det av att hänga upp ett par extra panelgardiner som legat i en hel vecka. De behövs för att inte solen ska lysa in på datorskärmen och för att inte blända vid tv-tittning. Till hösten kommer de att plockas ner igen, men sidogardnierna får hänga kvar förstås.


Innan jag var riktigt klar med panelerna fick jag ett trevligt telefonsamtal:-)


Så blev det lunchdags. Kokade ägg och lagade en linssoppa från grunden. Sååå gott det blev!


Lyssnar nu på P1 och skriver här på bloggen. Hoppas att jag klarar av att öppna dokumentet och skriva några ord till innan det är dags att laga middag.


Vad gör du en sådan här glimrande dag?


Allt för nu & Kramar till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna - det gläder mig!