lördag 2 april 2011

Plåster på såret


... en utnött klyscha kanhända. När vi gjort oss illa tar vi iallafall och sätter på ett plåster. Ida, min dotterdotter har alltid ett plåster på sig någonstans. "Har mormors Idalill gjort sig illa?" frågar jag. Men det har hon sällan gjort - hon gillar plåster helt enkelt!


Det finns olika slags plåster, både vad det gäller färg och form. Plåster med nikotin, med östrogen och jag vet inte allt. Jag skulle vilja uppfinna ett annat. Ett som jag vill komma till 'Draknästet' med och be om pengar för att finansiera och för att få någon av 'Drakarna' att investera i mitt bolag. Så att plåstret kan bli en världsomfattande succé sedan.


Det jag vill uppfinna är: PLÅSTRET MOT SORG


Men jag skulle inte vilja ta betalt för det - det skulle bekostas av världens alla stater som i den frågan skulle vara fullständigt enade.


Tänk va? Vilken åtgång det skulle bli - som nu på senaste tiden. Tänker på Japan och alla länder där det pågår krig, revoultioner och naturkatastrofer.

Alla runt om i världen som mister sina ofödda och nyfödda barn, barn som dör i plötslig spädbarnsdöd, barn i cancersjukdomar o övriga sjukdomar, bombade barn, ihjälplågade barn, mördade barn etc. Med barn menar jag då även vuxna för de är alla barn till någon som älskade dem och som sörjer dem för resten av sitt liv.

Tänk om jag själv kunde ge mig ett sådant där SORGPLÅSTER och till mina nära och kära oxå förstås.


Dagligen hör jag på radio, ser på TV och läser i media vilken förfärlig sorg människor åsamkar andra människor. Världen är inte klok - det tycks inte finnas något större hopp om att det ska ändras till det bättre. Därför behövs det SORGPLÅSTER!


Allt för nu & Kram till er


Låt mig ge den som kommenterar här en rungande applåd:-)

6 kommentarer:

  1. Det där plåstret måste du absolut uppfinna! Så enkelt och lätt att bara sätta på sig ett plåster så försvann all sorg!

    SvaraRadera
  2. Det låter som en fantastisk uppfinning. Tänk att kunna lindra all sorg i världen.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Anneli: Ja - det här plåstret mot sorg är verkligen någonting att klura på:-) Du kanske kommer före mig - men det gör ingenting - bara det kommer ett sådant plåster så blir vi alla glada:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Det finns en massa plåster att uppfinna. Plåster mot cancer, mot HIV, mot alla obotliga sjukdommar och mot ondska. Det finns många plåster som behövs här på jorden.
    Klart jag önskar att jag hade förmågan att uppfinna alla eller i alla fall något av dem.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Anneli: Bara att sätta igång:-) Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!