fredag 29 april 2011

POWERFUL WOMEN WRITER AWARD ...

...har jag emottagit av MARIA ENGELWINGE och jag blev rörd över den. Maria skrev en motivering på sin blogg, som följer:





"Under de åtta månader jag har bloggat har jag stött på så många fantastiska kvinnor i bloggvärlden. Starka, kompetenta, intelligenta kvinnor med driv, jävlaranamma, ödmjukhet och talang. Kvinnor som inte gett upp trots att livet tufsat till dem ibland. Kvinnor som jag ser som mina vänner idag och som alltid finns där för varandra när någon av oss har det jobbigt. Därför vill jag dela ut denna "girl-power award". Jag skulle helst vilja ge det här priset till alla, men jag väljer ut några stycken och ber er som får det att sprida detta pris, eller uppmuntran snarare, så att det snart finns över hela bloggvärlden. För jag är övertygad om att det kryllar av kvinnor där ute som förtjänar detta."





Jag själv håller med i det Maria skrivit förstås och sprider den vidare till några stycken som precis som många, många andra är värd den.





(jag har inte lärt mig - än, hur man gör för att sätta in namnen/bloggarna. Det går väl bra att scrolla allra längst ner för att klicka på respektive blogg?)





Här är de jag skickar till:





Kim/Kim M. Kimselius är här nu!


Pernilla/Perny leker vuxen


Idas mamma/Älskade Ida





TACK ännu en gång MARIA/MARIA ENGELWINGES "EN SHOT TILL TACK"





Allt för nu & Kramar till er


4 kommentarer:

  1. Om jag byter ut Women Mot Man. Alltså Manpower award och sen i hela texten gör samma sak , alltså byter varje woman mot Man så skulle väl hela texten anses sexistisk och Manschauvinistisk.? Eller ?

    SvaraRadera
  2. Ibben: Sånt får man stå ut med kära du:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Tackar så hemskt mycket för awarden det värmer :)

    Jag ska klura på några jag själv ska ge den vidare till.

    Ib, jag tycker du ska göra en stolt mansaward eller liknande, tycker jag låter jättefint.

    SvaraRadera
  4. Tack för utmärkelsen! Du har fått denna av mig också: http://kim-m-kimselius.blogspot.com/2011/05/powerful-women-writer-award.html
    Kram Kim

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!