onsdag 24 augusti 2011

Bjuder på ...


... en text som jag författade idag, som ingår i mitt manus "Trappan":
Jag håller händerna över bröstet, blundar och föreställer mig att jag kan plocka ur hjärtat om jag vill. Lägga det i handflatan, rulla över det till den andra handen. Höja upp det mot fönstret högt däruppe och samtidigt blåsa varsamt , säga läkeorden: "Det går över snart ska du se."
Jag kunde förstås ha valt en bild med ett klassiskt rött hjärta - så som vi i vardagslag tänker på hjärtan. Eller blomman: Löjtnanshjärta. Ja, eller något annat romantiskt.
Men den här texten ska inte symbolisera en sensuell kärlek eller förälskelse, utan en smärtsam sorg.
Kan någon säga om jag lyckades?
Allt för nu & Kramar till er

4 kommentarer:

  1. Vackert och smärtsamt på samma gång. Du har verkligen lyckats.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Anneli: Goaste du - tack - det värmer så mycket:-)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja det var ledsamt men vackert!

    SvaraRadera
  4. Pixi: Tack:-)
    Alltid kul när du tittar in hör hos mig:-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!