lördag 20 augusti 2011

Jag tror att ...

... det där uttrycket: "Det är ett riktigt hundväder ute", menas med att "inte ens en hund vill gå ut".

Inte katter heller för den delen!

Strax före midnatt - igår - var jag ute med hundarna ända till klockan blev 01.15. Inte ville de vara ute inte. Den ena vägrade att gå på toaletten - ville ha sin egen toalett där hemma UTAN REGN förstås.

Den där matten (jag då´ra) glömde ta på regnbyxorna - kan bara upplysa om att de brallorna (båda två) jag hadepå mig inte är torra ännu!

Allt som var i fickorna på min nya tjusigt ceriserosa regnjacka blev dyngsurt, inkl alla hundgodisar, blev som en gröt - iiiisch för att stoppa in handen i det där. Kanske skulle ha dragit upp dragkedjan?!

Idag har jag haft regnbyxorna på, plus min gamla kraftigare regnjacka och sydväst. Gummistölvarna växer snart fast på fötterna efter de här två dygnens monsunregn - undrar när det ska sluta?

Allt för nu & Kramar till er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna - det gläder mig!