måndag 22 augusti 2011

Istället för ...


... för att fördjupa mig i kursbrevet kom det en förändring i min arla tidsplanering. Det enda jag hann göra var att få upp dokumentet på skärmen - vackert så iallafall. Sedan var det bara att ta bort det igen.
Det blev nästan som det var bestämt tidigare - men förlagt en timme senare.
Jag fick rycka in som farmor och följa med min sonson till hans skola. Det är ju hans första skoldag idag - men han blir inte 7 år förrän i mitten på september.
Han var lugn och samlad eftersom han strax innan fick en lyckofemkrona av mig - då kunde han ha den i jeansfickan och känna på den om det blev lite läskigt.
Vilken historisk dag jag fick vara med om:-)
Allt för nu & Kramar till er

4 kommentarer:

  1. Härligt! Då har vi upplevt precis samma sak den här terminen. Min son och ditt barnbarn har startat sin skolresa på riktigt :) Vi får hålla tummarna för att de ska få en innehållsrik och angenäm upplevelse.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ibland förändras dagen och det blir inte som man tänkt sig. Det måste vara en väldigt fin upplevelse att gå med barnbarnet till första skoldagen!

    SvaraRadera
  3. Anneli: Ja tänk där ska de gå sedan i minst 11-12 år - spännande:)
    Hoppas det går bra för dem. Själv fick jag börja 1:an i en källarlokal på andra sidan gatan från riktiga skolan sett. Bara vår klass var placerad där, inte ens från början "dög" vi. Inte bra att betrakta sig själva som udda. Men så blev det tyvärr ...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Monika Häägg: Ja - det var nästan lite andaktsfullt. Nu har jag en riktigt klar bild av hans klasskamrater oxå. Hans fröken träffade jag redan när 0:an hade sin sångkväll innan "sommarlovet".
    Hon är supermysig, inte ung och hon talar med en viskande röst så att klassen måste vara tysta och uppmärksamma för att inte missa något. Pedagogiskt:-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!