måndag 10 januari 2011

Pilgrim & Jag



Det är verkligen så att Pilgrim & Jag hör ihop - eller jag med Pilgrim iallafall. Jag rågillar designen. Inte för att jag har särskilt många smycken därifrån, bara några få noggrannt utvalda. Igår var de färre som kunde användas - än de är idag.
Idag fick jag ett halsband i julklapp från förra julafton - 2009 alltså! Hur då?
Jo jag hade bytt plånbok och då blev det lite grejer kvar i den gamla. Så häromdagen kollade jag i den där äldre pluskan och där låg ett alldeles bortglömt och ensamt presentkort från min son med familj! Jag vet att jag önskade mig en cd-skiva den julen - men det kom lite äktenskapstrassel emellan hemma hos mig - så önskan blev undanträngd. Men idag åkte jag till centrum (skulle velat promenera dit men trottoarerna o gångvägarna var täckta av is) - jag gick omkring en låååång stund och kollade på skivor mm. Bestämde mig för Jay Smith, han har ju en sådan fantastisk röst - men la tillbaka den (min bästa cd-spelare är felkopplad så nöjet skulle bli begränsat ett tag framöver - måste ha hjälp med den.) Vad skulle jag köpa då? Nu vet du ju redan svaret förstås - ett Pilgrimsmycke!
Halsbandet på bilden - det har jag sedan tidigare och jag älskar det - men efter 10 tusen användningar har det gått sönder (måste lämna in det på lagning någonstans). En rolig sak med det halssmycket är att min lille sonson sa när han bara var knappt 4 år: "Den är så fiiiiiin den där!" Ja bara av sig själv så där utan att vi ens hade pratat om smycken eller annat, det kom helt spontant bara.
MEN så idag då - så hittade jag ett annat halsband! Inte alls likt det trasiga. Ska bli kul att höra vad sonsonen tycker om det.
Tänk vad bra att jag glömde bort presentkortet. Nu får jag tacka min son och hans familj av hela hjärtat för mitt nya vackra Pilgrimssmycke.
Jag kommer bli jäkligt snygg! //Kramar om

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna - det gläder mig!