onsdag 26 januari 2011

Tiden flyr ...



Tiden flyr och jag gör inte alls det jag planerat. Snart är det dags för mina katter att flytta ut på balkongen igen. Det är snöfritt därute nu.




Den översta kissemissen heter Lille Grå och den som ligger på rygg kallar jag för enkelhetens skull för Lilla Grå.

De här två är det närmaste jag kommer att ha katt - just nu. En gång längre fram i tiden ska det i bästa fall bli en riktig.



Idag har jag haft tvättstugan och ännu så länge varit ute med vovven 2 ggr.

Så har jag plockat upp skräp ute i trappan, typ blå pasttossor som man har hos doktorn, Teknikmagasinet och annat papper + en tom burk utanför porten.

Sedan kände jag mig som en ragata när jag satte upp 2 stora lappar med överkryssade cigaretter i trapphuset. Det är någon/några som röker inne i porten och röken kommer in till mig. Då blir jag förbannad - nåde den som blir tagen på bar gärning av mig. Tja - det beror ju förstås på vad det är för typer. Kanske går jag bara tyst förbi. Men hunden lär inte vara tyst för han nyser så det dånar av rök.

Jag har själv rökt i måånga år - men inte sedan Hedenhös - jag tycker rök luktar pyton. Bara tanken på att jag har gått omkring o luktat så där får mig att rysa. Som tur var slutade jag innan det blev 'förbjudet' att röka inomhus. Skulle känt mig förnedrad om jag skulle ha behövt stå ute på gatan som om man tjuvrökte. Jag rökte inte bara 5-10 cigg om dan heller, mkt mera. Usch!



Hur kom jag in på det här ämnet - jag som skulle 'prata' om tiden som flyr ...

//Kramar om

1 kommentar:

Kommentera gärna - det gläder mig!