onsdag 26 januari 2011

Skrivarlyan - fick en utmaning av Kim










Äntligen - efter drygt 4 timmar lyckades jag få över bilderna som är tagna med mobilen.


Tack Kim för att jag fick vara med i utmaningen - roligt:-)


Min skrivarsupport Razz ligger i sin egen fåtölj, den är köpt enbart till honom. Fåtöljen är fin utan 'fodral', det är en 'Stockholm' från Ikea.

Jag sitter och skriver i vardagsrummet, där har jag försökt att få till det 'Provencalskt' med mkt lavendel. Jag gillar vita möbler och gul duk mm. Bordet har jag köpt på secondhand för 250:- - det är nätt när det är ihopfällt, men kan förlängas med 2 skivor som till vardags ligger under skivan + att det finns en bordsskiva med ben som går att koppla på ena gaveln. Då blir det drygt 2 m långt. Det är ett 50-tals bord. Passar bra eftersom jag bor i en dito lägenhet.

Den tredje bilden är tagen uppifrån:-)

På den sista så syns min skrivarhörna med fönstret som finns i en liten alkov ut mot gården.


//Kramar om








7 kommentarer:

  1. Vad mysigt du har det, med tända ljus och allt! Det måste ju vara inspirerande om något. :)

    SvaraRadera
  2. Vilket mysigt ställe du har att skriva på.

    SvaraRadera
  3. Å, vad fint du har det! Blir riktigt avundsjuk... Men en dag så, då kanske jag har tillräckligt med pengar för att skapa mitt drömhem:). Köp min bok, köp min bok!!! *s*
    Stor kram!

    SvaraRadera
  4. Nina:Ljusen gör mycket - blir varmt både i sinnet och i rummet:-)

    Anneli:Brukar ju ha lite rörigare till vardags förstås. Ett tag försökte jag sitta i andra ändan av bordet (där Razz ligger) men det gick inte att få ner ett ord där.

    Maria: Som du såg är bordet köpt på secondhand o fåtöljen på 'Fyndet'/Ikea. Duktyget fick jag i present det är från Provence, det gav inspiration till det övriga. Det enda jag lagt ner dyrare pengar på är gardintyget. Det är Lena Linderholms design o LUKTAR faktiskt Lavendel om tyget.Koppen o fatet är oxå Lena L's, fick jag genom en bokklubb. Övrigt gult proslin är köpt på loppis.
    Jag kommer köpa din bok när den fortfarande ryker:-)

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Där ser man. Ja, det behöver inte kosta så mycket att få det där supermysiga hemmet. Ska fanimej ta och städa ordentligt och ta några fina bilder...*s*

    SvaraRadera
  6. Maria: Kul att du blev inspirerad:-)//Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!