lördag 7 maj 2011

Bröllop en söndag + bröllopsfest nästa lördag








Ja tänk va - nu är det över! Denna underbara vecka i kärlekens magiska tecken! Så priviligerad jag känner mig att jag har fått delta i allt detta.

Det var inte vilket bröllop som helst heller - utan det var det häftigaste, mest rörande och starkaste jag någonsin varit med om - sant! Själva vigselakten var ungefär 30 minuter lång. Tänk bara det som i vanliga fall kan vara 1 - 2 minuter 'kort' annars. Inte nog med det - den var så anpassad efter brudparets innersta tankar, visioner och drömmar. Starkt förankrat i den nordiska ritens legender. Dessutom är Stallmästaregården från 1600-talet, underbar atmosfär - bara det va?

Bröllopsvittnena (b la jag) fick delta på så vis att vi (vi var 6 st) fick hålla i ett långt blått band som på så vis sammanlänkade oss. På det blå bandet träddes de ännu ovigda parets vigselringar och ringarna fick sedan vandra från den ene till den andre, med dem fick vi göra eller säga vad vi ville. Jag kan lova att känslorna var starka hos oss som deltog och bruden grät av rörelse. Inte tror ni väl att jag berättar vad jag tänkte just då. Nejdå!

En sådan sak har jag aldrig tagit del i tidigare - att få hålla ett brudpars ringar i min egen hand innan de ännu var 'välsignade' - jag lovar det är rörande ända in i hjärtegrunden. Jag är tacksam att jag fått tagit del i den här vackra och rörande cermonin.


Ikväll var det då bröllopsfest - nästan en vecka efter den omvälvande vigseln. Vi var hemma hos brudparet -- vi var måååånga och det var tråååångt, men otroligt hjärtligt och underbart. Ja - och gott!

Maten var från SIMONS CATERING och det var en Karibisk buffé - den innehöll:


Kubansk kycklingfilé med skinka, pecannötter och matbananchips

Het tomatsås med lime och korinder

Calypsoris med bönor, majs och paprika

Kryddiga köttpiroger med ananas

Salsa på avocado, chili och vitlök

Heta krabbfyllda tomater

Majsbröd med rört smör


GOTT!


Och vilket trevlig och mysigt gäng vi var - många av oss kände inte varandra men det gjorde vi sedan genom att bli indelade i par. Paren fick olika uppgifter att fylla i på ett papper om den man 'interjuvade' - dessa lästes sedan upp av den motsatte parten i det indelade paret - jag vill lova att det funkade. Efter det där kände vi alla varandra och pratade lätt och fritt kors och tvärs. Vi var ca ett 30-tal personer i brudparets hem.


Det här bröllopet går ut över alla andra bröllop - jag kommer aldrig att glömma det:-) Och jag känner mig som sagt privilegerad att jag fick delta i allt:-)


Allt för nu & kramar till er




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna - det gläder mig!