måndag 23 maj 2011

Skriva eller ...



... gå till doktorn? Jag gjorde som Emma idag - jag gick till doktorn. Inte akut på något sätt utan tiden var inbokad redan för tre veckor sedan. Och som det brukar vara för mig så klumpar läkarbesöken ihop sig. På onsdag är det dags igen! Märkligt att det ska vara så där.

Imorgon får jag en vilodag från att kolla hur jag mår - precis som om jag inte vet det:-):-)

Det jag ser fram emot är att få svar på mina sköldkörtelprover och lite annat. Jag hoppas att jag ska slippa ta nya prover under sommaren - jag vill ha sommarlov från labbet.


"Livet" har tagit mycket utrymme från skrivandet de senaste veckorna även om jag har kommit fram till en del beslut betr. mitt manus "Trappan" som känns bra. Nu är jag av den uppfattningen att varje period av ickeskrivande är av godo, det blir ett kreativt utrymme i huvudet då, så tiden känns inte bortkastad på något sätt - tvärtom. Det är som att lagra en ost som ska vändas med jämna mellanrum för att få rätt styrka och mättade smak.


Det där "livet" har varit oroande inom mig de senaste dagarna - min sonson ramlade ner från ett klätternät i torsdags när vi var på sångjippo i skolan, slog i en järnstång och skadade "viltala delar". Idag var han på Astrid Lindgrens barnsjukhus och konstaterade att det som nu kvarstår är rejäla blåmärken efter blodutgjutningen ... lille gullekillen<3


Men "livet" har inneburit en underbar stund idag också när jag satt i Kungsträdgården och åt min medhavda lunch. Framför mig var det flera "hav" av höga ståtliga tulpaner i olika kulörer och solen sken. Jag var i nuet och vilade i det:-)


Allt för nu & Kramar till er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna - det gläder mig!