lördag 7 januari 2012

Igång med läsningen ...

... av pappersmanuset samtidigt som jag intog min frukost. Allt skedde i den goa sängvärmen. Där låg jag kvar halva dagen och plöjde sida efter sida. Grät en skvätt då och då. Konstigt va - nu när jag både skrivit, redigerat och läst innan (favoritord!) det kom på papper och jag har gråtit varje gång. Nu borde jag vara härdad. Men det är det där med att läsa högt - det är då det tar tag.

Såg på termometern vid en kisspaus - att det var -6 grader ute. Gjorde mig snabbt presentabel och travade iväg ut i den höga luften. Första anhalten blev Coop - där fick jag pengar tillbaka för en Balsamvinäger som jag betalt och en annan kund SNODDE mitt framför mina och kassörskans ögon. Han vägrade lämna ifrån sig den och påstod att HAN hade betalat den. Jävlar vad arg jag blev - men inte hjälpte det. Idioten var hotfull och urkorkad. Så jag väntade några dagar innan jag nu fick mina pengar tillbaka ...

Efter att plånboken fyllts på gick jag till Vällingby City, ja - det är så det heter nu för tiden. Där köpte jag ett skärp - ska ha det på torsdag på Ann Ljungbergs mingel - kanske ses vi då så du får se vilken färg det blev?

Sedan fick jag skynda mig hem för då skrek magen efter föda. Det blev lax med tomatsås och stora vita bönor - åhh, så gott det var ...


Jag gick, gick och gick hela tiden - åkte varken buss, tunnelbana eller bil - bara travade på ...
Allt för nu & Kramar till er

8 kommentarer:

  1. Det låter som om du har haft en härlig dag! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Anneli: Precis - sådana vill jag ha flera av och jag önskar att andra får sådana dagar oxå:-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sv; Handskarna är återfunna men mössan och mobilen är fortfarande borta!
    Kul sak - så du bor i närheten av Vällingby!?
    I nästan 8 år bodde jag - först vid Brommaplan och sedan i Abrahamsberg!
    Våra två äldsta barn är födda i Bromma!
    Dessutom jobbade jag med tonåringar i och ikring Västerort mellan -91 och -95.
    Världen är liten...

    SvaraRadera
  4. Åååå, så mycket god mat du visar. Du verkar att ha fest varje dag:)
    Sedan är det en viss känsla att läsa sitt manus i pappersform. En annan känsla än när man sitter och glor på skärmen!

    SvaraRadera
  5. Mångmamma: Antar att det inte är någon idé att leta - kommer fram ändå:-)

    Vad kul då har du inre bilder av min omgivning - ja, det är förunderligt det där med beröringspunkter här i världen ...

    SvaraRadera
  6. Malin: Tack! Ja jag försöker ...

    SvaraRadera
  7. Monika Häägg: Ja vad vore livet utan fest även när jag äter för mig själv - kanske ännu viktigare då?

    Jag håller med inget är som att hålla i papperspacken och sedan bläddra fram o tillbaka ...

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!