torsdag 5 januari 2012

Ord är livet ... eller?

Såklart att det inte går att leva utan ord, inte utan bokstavlig föda heller. Vad göra åt saken när det inte går att äta tangenter? Eh, iallafall har jag inte provat om de är okej - har du? Jag tog en paus och ägnade mig åt det som jag också gillar. Matlagning.

Det blev kräftstjärtar till en underbar soppa. Som tillbehör tog jag mjälla ärtskott och frasigt nyrostat grovt bröd. En skvätt bubbel fanns kvar sedan nyårshelgen.


Några pannkakor låg i kylen och skramlade sedan min dotterdotter var här. De blev omvandlade till utsökta crepés och en ljummen kompott på färska jordgubbar, färska aprikoser och clementin och flädersaftslag. Riven riktigt mörk choklad (jo, jag tål pyttelite någon enstaka gång) och rosa florsocker över hela härligheten. En passande dessert efter en enkel soppmiddag.

Skrivaren i mig kan intyga att hela måltiden blev utsökt och att det nu lätt går att återvända till att omforma ord till meningar.

Jag lagar och dukar så här till mig själv för att jag är en estet, iallafall en aning - det erkänner jag. Men det är jag värd!

Ha en trevlig och mysig afton du med:-)

Allt för nu & Kramar till er


6 kommentarer:

  1. wow, det ser fantastiskt ut!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad fint det ser ut - smakade säkert lika underbart med!

    SvaraRadera
  3. Oj vad hungrig jag blev! Det ser verkligen fantastiskt ut.

    Både ord och mat är nödvändiga för att överleva :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Katarina: Tackar för omdömet - sådant värmer alltid:-)

    SvaraRadera
  5. Helena: Jo, det var så gott - jag suckade:-)

    SvaraRadera
  6. Anneli: Mysigt när man kanske kan inspirera lite till en god måltid.

    Ja, inte vill man vara utan varken det ena eller andra:-)

    Kramar

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!