tisdag 3 januari 2012

Skriva och vara i nuet ...

... är underbart vilket som. Idag har jag gjort både ock. På agendan stod det också "TVÄTTSTUGAN" men jag tänkte att det fina vädret inte fick förslösas bara för det, så jag planerade in en långpromenad ner till Mälaren och dess stränder.

Det är nästan så att man kan tro att det är solnedgång en riktigt sen eftermiddag - men klockan var bara strax efter 12 då jag tog bilderna. Jag stod där i motljuset och såg inte någonting egentligen - men i ögonvrån såg jag att några änder började fladdra vingarna varma så jag chansade och vände mobilen utåt vattnet. Jo´rå om man kollar noga så syns deras flykt.


Efter det vände jag mig in mot land och tänkte föreviga det gröna vinterlandskapet vid stranden. Inte kan man väl tro att det är den 3 januari? Vilken skillnad mot förra årets snökaos, likaväl som året innan ... huuu ... då var det inte nådigt att ta sig hit ner, isen låg tjock då och fåglarna hade det tufft.
När jag tog den här bilden var jag som blind eftersom solen var riktigt stark - det framgår inte riktigt, den ser till och med lite mesig ut ... men kameran ljuger lite.
Jag är så nöjd med den här dagen. Nu är det en stund kvar på kvällen och dokumentet längtar efter att bli öppnat för här ska skrivas ... tjoohooo ... alla bokstäver håll er beredda!
Allt för nu & Kramar till er

9 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är nöjd med dagen, jag är likaledes ... Har fått en del gjort när det gäller skrivandet och annat trevligt därtill. Lycka till nu med alla bokstäver som bara väntar på dig
    :-)

    SvaraRadera
  2. Helena: Såå - likaledes så kul - då blir jag glad:-)
    Lycka till själv och tack för din omtanke.

    Det är sådana här dagar man ska minnas när det kommer tunga dagar - jag menar att inte glömma att de ljusare dagarna finns och att de ständigt återkommer, om och om igen = SANT<3
    Kram

    SvaraRadera
  3. Just nu tankar jag visst bara ord, istället för att prestera några större mängder själv.
    Läser som besatt, både tyst själv och högt för barnen!
    Lycka till med ditt manus.

    SvaraRadera
  4. Vilka fantastiska bilder! Hos oss är det bara grått och trist.

    Hoppas du fick lite härlig skrivtid.
    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Wow vad grönt å fint. Jag gillar verkligen den här vintern so far. Hoppas det fortsätter så.

    SvaraRadera
  6. Wow vad grönt å fint. Jag gillar verkligen den här vintern so far. Hoppas det fortsätter så.

    SvaraRadera
  7. Mångmamma: Att tänka ord är oxå en viktig process - nog så underskattad.
    Att läsa dem högt är superbt både för dig och barnen - ha tro på det:-)

    Tack för din lyckönskan - ska göra mitt bästa - ibland bara i tanken andra gånger med nedtryckta tangenter!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Anneli: Ja, tänk att det går att fota med en iPhone - knappt man tror´et, särsklit inte i direkt motljus - men det gick fastän att jag bara såg min egen spegelbild i 'rutan'.

    Ja, lite skrivtid blev det:-)

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Katarina: Du beskriver det gröna med eftertryck:-)

    En sådan här vinter var det i januari 1978 oxå - jag gifte mig (en av gångerna) då. Ska sätta in nån bild från det kanske längre fram - kan det va´nåt?

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!