tisdag 10 januari 2012

Skönt för ögat och sinnet ...

... är för mig lika nödvändigt att uppleva som att andas och utan allt det där blir det inget skrivet heller. Jag tog en nästan två timmars promenad ner till Mälaren i det speciella ljus som fanns här i dag på eftermiddagen. Det är fortfarande öppet vatten och svanen var så villig att posera undertiden hans partner sov med huvudet under vingen (hon kom dock inte med på bilden). Det är alltid svårt att ta bra bilder i motljus - ser ut som det är sen kväll men det är klockan 13.50.
Jag hittade, inte så långt från svanparet - en av naturen skapad isskulptur. Samtidigt som det finns en gracil skönhet upplever jag den också som ett ismonster på väg upp ur djupet för att slingra sig om mina ben. Huuhuu ... Vad tycker du?
På vägen hem tog jag en sväng in på ICA och köpte ett sexpack ägg för bara en tia. Tonfisk och övrigt fanns i skåpet hemma redan. Blev en smaskig (vardags) tonfisksallad och till den en god dressing med fransk senap.
Den här dagen har varit som en total kontrast till de andra två dagarna före den här. Då bytte jag bara morgonrockar. En naturvit i sängen och en rosa i soffan. Inte sjuk alltså. Nejdå - jag har plöjt igenom mitt manus med högläsning. Blev klar under den mycket sena kvällen igår.
Nu har jag börjat föra in ändringarna i manuset ("Trappan") och har bara knappt nittio sidor kvar.
Men det är också skönt för ögat och sinnet att se mitt manus bli klart för att snart skickas till lektör.
Allt för nu

2 kommentarer:

  1. ser härligt ut och jag håller med om monstret :)
    Det där med äggpriser är en sak jag saknar med Italien: hos den största snabbköpskedjan kostade en TIOpack ägg 1,10 euro! (och det var inhemska ägg) Mjölk var däremot dyrare (men åh så mycket godare, särskilt i kaffet) och det fanns små tetror med kondenserad smaksatt grädde (svamp/skink/lax/ost) att bara hälla över pastan och värma upp. Yum. Så många matrelaterade saker jag saknar därifrån!!! Särskilt sötsakerna o glassen! och foccaccian....:P Din mat ser alltid så hälsosam ut, man blir verkligen inspirerad att äta nyttigt när man ser bilderna :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att is är vackert så jag ser inga monster :)

    Vad härligt att det går framåt med ditt manus. Heja dig!
    Kramar!

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!