onsdag 11 januari 2012

Redigering/check/ läkarbesök/check o nya foton = check!

Redigerade i manuset på förmiddagen så nu återstår bara 45 sidor. Glad för det. Eftersom vädret visade sig från sin bästa sida för årstiden även den här dagen, skippade jag kommunala medel och tog en promenad till läkaren.
När jag såg de vackra isformationerna funderade jag ett mikroskopiskt ögonblick på om jag skulle komma försent om jag stannade upp för att ta ett par bilder. Doktorn kan vänta, resonerade jag och pillade upp iPhonen ur fickan.
Det jag föll för i första hand var dels formen men det häftigaste var ändå de underbara färgkontasterna - det röda i grenen och den gröna lilla mosstuvan som kan skönjas i höger överkant mot de isiga tapparna.

I "Isbergets mun" fanns det långa tänder. Berget är förövrigt oansenligt som ingen egentligen lägger märke till i vanliga fall - utom jag då kanske?
Hos läkaren fick jag veta hur jag mår och ska höja tillbaka Levaxindosen där jag låg tidigare.
Dessutom skrev han genast en remiss och skickade mig på röntgen tvärs över gatan. Det är min vänsteraxel som dummar sig lite grann. Fy på den!

Kanske att min röntgenbild blir lika vacker som den här ovan med de sirliga iskristallerna.
I verkligeheten - hann tyvärr inte filma - så åkte det stora bubblor under istäcket, lika stora som enkronor ungefär - de rörde sig långsamt över bergskanten. Urläckert, skulle velat stå där en hel timme för att se på skådespelet. Men som sagt, doktorn kan ju inte vänta hur länge som helst.
För övrigt kom jag förstås i tid.
Skrivit inlägg i bloggen = check! Klar för den här dagen med gott innehåll.
Allt för nu

8 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder! Naturen är ett konstverk.

    Hoppas att det löser sig med axeln.

    Lycka till med de sista 45 sidorna :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med anneli, jättefina bilder. Konstigt nog kunde jag inte se det här inlägget på min blogg, den är väldigt sen med att uppdatera blogglistan har jag märkt. Lycka till med redigeringen.

    SvaraRadera
  3. Anneli: Du har så rätt, särskilt om man tar sig tid att titta efter:-)

    Hoppas jag med - med axeln - ingen fara när jag skriver.
    Men när jag ska ta på jackan så skrikkvider jag.

    Tack - skulle ha hunnit undan nu ikväll men jag har surfat runt istället - försökt kommentera på din blogg men utan att lyckas - sidan blir bara vit. Ska prova igen.

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Katarina: Vad bra att du håller med:-)

    Det har varit lite skumt med Blogger ikväll - kanske är därför?

    Tack, det är riktigt roligt att redigera i det här stadiet.

    SvaraRadera
  5. Åsa: Tack - naturen bjuder på läckerheter:-)
    Idag är det en omöjlighet att ta sådana bilder - regnet förändrar. Men det finns andra motiv förstås.

    SvaraRadera
  6. Vilka fantastiska bilder!

    Tack så mycket för awarden, och den returneras till dig! :D

    Hoppas det gick bra med redigerandet.

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Nina: Tack, vad roligt att du tycker om dem.

    Klart att du skulle ha en uppmuntrande award!

    Tack för att du skickade en till mig oxå - du är så rar.

    Kram

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!