tisdag 24 januari 2012

Att bry oss om varandra ...

... är lätt att göra om det inte kostar för mycket. Om vi har/tar oss tid. 24 timmar. Lika för alla. En del prioriterar hårt, andra slipper det beroende på omständigheter. Mycket beror på var i livet man befinner sig.
Jag är i en annan del än vad jag tidigare befann mig i - tidigare.
Vad vill jag säga?
Att jag tog mig tid att ringa upp en av de bloggerskor som tidigare varit flitig och skrivit mängder med inlägg men som nu varit tyst under ett bra tag.
Jag ville utbyta några tankar, höra hur det är nu, berätta att jag saknar och att jag bryr mig om.
Hon blev glad att jag ringde fastän att jag störde henne i det hon höll på med. Hon tog sig tid! Vi pratade en god stund, skojade och pratade om allt möjligt. Mycket om att skriva böcker och att läsa dem. Fick ett boktips - ska kolla upp det.
Jag frågade om det var okej för mig att skriva här på bloggen att vi pratat idag, jag vet att det inte bara är jag som tänker på henne - ofta.
"Visst, sa hon - men inga detaljer, speciellt inte om mitt ev. hälsotillstånd."
Jag svarade: "Inga problem, jag hör ju hur bra du mår Maria (Engelwinge)."
Mitt 24-timmarsdygn är fortfarande lika långt/kort - men mycket mer innehållsrikt än innan jag tog mig för att bry mig om en medmänniska som berört mig - mycket.
Allt för nu

3 kommentarer:

  1. Åh, så skönt att du haft kontakt med henne.
    Jag har varit (är?) orolig för att det var så länge jag hörde ifrån henne.
    Hade jag haft hennes telefonnummer, hade jag kanske också "trängt" mig på.
    Bra gjort av dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad bra gjort av dig! Vad skönt att höra att Maria verkar må bra.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Eva & Anneli:
    Ja - det kändes väldigt bra att ha kontakt med Maria.

    Kramar

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!