fredag 13 januari 2012

Skrivarmingel ... även jag ...


... var med på den mysiga tillställningen som Ann Ljungberg anordnade igår kväll. AC Collin började med att berätta att hon tagit av sig om fötterna vilket förstärkte den behagliga stämningen.
Varg Gyllander höjde skrattnivån i lokalen på Söder.
Jag stiftade en ny bekantskap med deckarförfattaren Ingrid Boström och det visade sig att vi hade en del geografiska gemensamma, nära beröringspunkter. Kändes otroligt tyckte vi båda två.
I minglet träffade jag på en tidigare bekant, ingen mindre än min rektor från Sundbybergs FHS/Skrivarlinjen - Åke Sandahl, som förövrigt slutade där för något halvår sedan.
Det var kul att se Pernilla Alm (på bilden) och Simona Ahrnstedt i verkliga livet. Simona och jag kom i samtal om en gemensam vän och om katter förstås.

Susanne Boll berättade om sin bok MORGONGÅVAN - hur det varit på vägen till egenutgivning.
Jag passsade på att köpa ett signerat exemplar eftersom jag inte läst boken. Tack rara Susanne!
Och tack Ann Ljungberg för att du ordnade denna trivsamma stund för oss alla!

De senaste dagarna har jag - sammanlagt fått skörda inte mindre än tre "Liebster Blogaward". Tack käraste bloggvänner för er generositet.
Allt för nu

10 kommentarer:

  1. Hej! Det var trevligt att träffas! Och toppen att jag nu kunde läsa vad Ingrid och Åke hette i efternamn, för det har jag funderat mycket på idag (ibland räcker inte minnet riktigt till :-))

    SvaraRadera
  2. Varmt grattis till dina utmärkelser! :-)

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag önskar att jag kunnat vara med. Det låter fantastiskt trevligt.
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Anneli: Jag saknade dig:-) Det hade varit ett nöje om du varit där!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vad kul att läsa om minglet. Alltid lika roligt att träffa andra författare. Grattis till bloggutmärkelsen. kram Kim

    SvaraRadera
  6. Susanne B: Ömsesidigt må jag säga!

    Har börjat lite smått att läsa din bok nu:-)

    SvaraRadera
  7. Kim: Ja - det var en upplevelse:-)

    Tack - man blir så glad för uppmuntran!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt med sådana träffar!

    SvaraRadera
  9. Roligt att du också var där :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna - det gläder mig!